به گزارش ایرنا، روح‌الله منوچهری دوشنبه هفتم خرداد در نخستین جلسه هیات مدیره انجمن کتابخانه ‌ساز فارس در سال 97 بیان داشت: تعیین زمین کتابخانه مرکزی شیراز و بازسازی کتابخانه شهید دستغیب شیراز دو اولویت کاری انجمن خیرین در سال گذشته بود که همچنان پیگیری می شود.
وی افزود: بازسازی کتابخانه عمومی دستغیب با همت انجمن خیرین و شورای بازسازی کتابخانه دستغیب از سال گذشته آغاز شده است که در حال حاضر نقشه های اولیه آن آماده شده و پایان این هفته نیز مرحله دیگر این کتابخانه آغاز خواهد شد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه جلسات هیات مدیره انجمن خیرین کتابخانه ‌سازاستان در سال گذشته به ‌صورت منظم برگزار شده است عنوان کرد: این انجمن در سال 96، هفت نشست برگزار کرد که حاصل آن 45 مصوبه در حوزه بهبود وضعیت کتابخانه ها و کتابخوانی بوده است.
منوچهری افزود: سال گذشته 32 مصوبه این انجمن که 71درصد از مصوبات بوده است، اجرایی شده و انجمن گام های مهمی در زمینه ارتقای وضعیت کتابخانه های عمومی استان فارس برداشته است.
وی ادامه داد: دیگر مصوبات اجرا نشده سال گذشته، نیز در دست اقدام است که مهم ترین آن راه اندازی مجدد کارگروه تأمین منابع کتابخانه های عمومی است.

** خیرین کتابخانه ساز فارس از جشنواره کتابخوانی رضوی حمایت می‌کنند
منوچهری در ادامه این نشست با اشاره به آغاز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کشورگفت: همکاری خیرین و دستگاه‌های استان فارس در هفتمین دوره این جشنواره، دستاوردهای خوبی برای استان رقم زده است و این جشنواره به منظور ترویج فرهنگ رضوی و تلاش برای افزایش سرانه مطالعه برگزار می‌شود.
او به شرکت بیش از 38 هزار نفر از مردم فارس در جشنواره رضوی سال گذشته اشاره و عنوان کرد: در تلاشیم که امسال با برنامه ریزی گسترده و جذب همکاری از دستگاه های استانی افراد بیشتری را به شرکت در این رقابت ملی دعوت کنیم.
در این نشست اعضای هیات مدیره انجمن خیرین کتابخانه ‌ساز استان فارس ضمن اعلام حمایت خود از جشنواره کتابخوانی رضوی، مبلغ 40میلیون ریال به این رویداد ملی اختصاص دادند.
پیگیری دیدار اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز با شهردار و اعضای شورای شهر شیراز و نمایندگان مجلس به منظور تعیین تکلیف زمین کتابخانه مرکزی، ایجاد دفتر انجمن خیرین و اطلاع رسانی فعالیت های این انجمن و پیگیری های بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب نیز در دستور کار هیات مدیره این انجمن قرار گرفت.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.