روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس شنبه به نقل از مرتضی رهنما افزود:کارگاه غیر مجاز با شرایط غیر صنعتی و بهداشتی در حاشیه شهر شیراز و در یک باغ شخصی به صورت غیر قانونی اقدام به تولید محصول مایع سفید کننده با نام « تارا » در ظروف مختلف و با آدرس جعلی مشهد – کیلومتر 20 جاده قوچان می کرد که هفته گذشته شناسایی شد.
وی ادامه داد: اداره کل استاندارد فارس با هدف حمایت از مصرف کنندگان و برخورد با متخلفان ضمن هماهنگی با دادستانی شیراز اقدام به مهر و موم دستگاه های غیر مجاز کرد و پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارسال شد.
مدیرکل استاندارد فارس گفت: کارگران مشغول در این کارگاه اتباع بیگانه بودند که مراتب به اطلاع مراجع ذیصلاح رسانده شد.
رهنما بیان کرد:مایع سفید کننده مشمول مقررات استاندارد اجباری است و تولید و عرضه آن بدون داشتن علامت استاندارد ممنوع است.
وی ادامه داد: 10 کارخانه تولیدی دارای مجوز تولید مایع سفید کننده تحت پوشش اداراه کل استاندارد با داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان فارس مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: مایع سفید کننده مصارف خانگی دارد و باید مشخصات ، ترکیبات آن و نحوه استفاده و همچنین آدرس دقیق سازنده و تاریخ تولید آن به صورت کاملا مشخص روی بطری بسته بندی حک شده باشد.
مدیرکل استاندارد فارس اظهارداشت: بطری های این مایع نباید دچار بادکردگی و عدم تعادل باشند که این موضوع نشان دهنده آزاد شدن بیش از حد گاز کلر و کم شدن کارآیی محصول است و همچنین به دلیل ماهیت لکه بری و خاصیت خورندگی این محصول ظروف بسته بندی باید عاری از هرگونه چکه کردن باشد.
رهنما گفت: این محلول نباید با محلول اسیدی تمیز کننده سرویس های بهداشتی (جوهر نمک) همزمان استفاده شود.
9254 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.