به گزارش ایرنا، این مستند طی آیینی با حضور اصحاب فرهنگ استان فارس جمعه در تماشاخانه ماه شیراز کلید خورد.
در این آیین رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: باید اقرار کنیم که در عرصه هنر انقلاب اسلامی و شهدا و دفاع مقدس کم‌کاری‌هایی وجود دارد.
محمد کرم‌اللهی افزود: هرچند فعالیت‌های شایان توجهی در بخش‌های مختلف صورت گرفته، با توجه به وجود 15هزار لاله گلگون کفن در این استان عرصه‌های وسیع‌تری پیش روی ماست.
وی با بیان اینکه حوزه هنری فارس زمینه تولید فیلم‌های مستند را فراهم آورده است، اضافه کرد: این کار را از شهید فیروزی آغاز کردیم تا بنابر قولی که به خانواده شهید و جامعه ادبی هنری داده‌ایم تا پایان نیمه نخست سال کتاب و مستند زندگی این شهید عزیز را عرضه کنیم.
کرم اللهی ادامه داد: همزمان با این اثر، تولید مستند زندگی شهید هاشم خوش‌اندام را در دستور کار داریم تا فیلم زندگی شهدای شاخص هنرمند سال های 96و97 را تولید کرده و اندکی از دین خویش را به شهدا ادا کنیم
در ادامه این نشست معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز اظهار داشت: تنها راه نجات ما معرفی شهدا به جامعه است.
حجت الاسلام سید محمد جعفری افزود: شهدا سرمایه‌هایی هستند که غبار بر چهره آن‌ها نشسته و باید با کنار زدن غبارها سیره شهدا را به جوانان معرفی کنیم و بدانیم رفتارشان درس‌آموز است.
وی افزود: هدف از تولید این مستند شناساندن شهدا به جوانان و نشان دادن سبک زندگی است.
حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: ما هم‌اکنون با دو جریان سر و کار داریم، نخست جریانی که تبعیت از خداوند را می‌پذیرد و دیگر، جریانی که تبعیت از خداوند را نمی پذیرد که رفتار و منش این دو جریان علیه یکدیگر است و این‌گونه اقدامات و نشان دادن آن به جامعه می تواند تقویت کننده جریان حق گرا و الهی نگر باشد.
شهید علیرضا فیروزی در سال 1345 در شهرستان فسا متولد و درسال 1366 در رشته پزشکی دانشکده پزشکی فسا پذیرفته شد.
وی سال 1367 در عملیات بیت المقدس 7 به شهادت رسید.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.