به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، پنجشنبه در جریان بازدید از طرح تجاری – تفریحی مشیر شیراز افزود: انتظار داریم که شرکت های سرمایه گذاری در اجرای پروژه های خود این مهم را نه تنها در شیراز بلکه در سایر شهرهای استان عملیاتی کنند.
وی، استفاده از نمادهای معماری شیراز در اجرای طرح مشیر را تحسین برانگیز دانست و اظهار داشت: اجرای این پروژه بافت قدیمی شیراز در حقیقت فراهم کردن زمینه برای یک حیات نو منطبق با آداب، فرهنگ و رسوم پیشینیان است.
او اظهار کرد: البته اجرای چنین پروژه هایی در بافت قدیمی برای احیای این بافت شرط لازم هست اما کافی نیست و باید به فضای پیرامونی این طرح ها نیز توجه شود.
استاندار فارس بیان کرد: نمی توان در میان بافت فرسوده چنین مکان هایی را ایجاد کرد اما نسبت به خود بافت بی تفاوت بود.
تبادار ادامه داد: اجرای طرح هایی همانند پروژه مشیر در بافت تاریخی و فرسوده می تواند در نوع نگاه به این بافت تغییر ایجاد کند.
وی، با اشاره به نگاه حمایتی مدیریت ارشد فارس برای ایجاد رونق اقتصادی و کارآفرینی در این استان افزود: از تمام توان و ظرفیت خود برای همکاری با سرمایه گذارانی که به اجرای چنین طرح هایی اهتمام دارند استفاده خواهیم کرد.
استاندار فارس ابراز امیدواری کرد که این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن تکمیل شود و به بهره برداری برسد.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه سپهر فارس هم، سرمایه گذاری بخش خصوصی را بهترین راه برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال دانست و گفت: یکی از دغدغه ها و مشکلاتی که امروز اکثر کشورهای دنیا با آن مواجه هستند بحث چگونگی جلوگیری از تخلیه بافت مرکزی شهرهاست.
محمد رضا دیهیمی افزود: برای حل این مشکل تاکنون سمینارها و نشست های بین المللی متعددی برگزار شده که یکی از راه حل هایی که ارایه و پشینهاد می شود ساخت طرح های عمرانی در این بافت است، پروژه هایی که دارای هویت شهری و معماری بوده و مخاطب آن قشرهای مختلف شهروندان باشند.
وی، طرح تجاری – تفریجی مشیر را برخوردار از این ویژگی ها دانست و بیان کرد: این پروژه دارای امکاناتی از جمله حدود 900 واحد پارکینگ، سینما، شهربازی، سالن ورزشی، رستوران، فروشگاه بزرگ عرضه مایحتاج عمومی (هایپر مارکت) و بیش از 6 هزار مترمربع بام سبز است.
دیهیمی، خوستار حمایت و همراهی مسئولان و دستگاه های خدمات رسان برای تکمیل این طرح شد و گفت: پروژه مشیر هم اینک با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت 12هزار متر مربع با زیربنای 74 هزار متر مربع و با اعتباری افزون بر 200 میلیارد تومان در حال اجراست.
وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی، در ساخت و تجهیز این طرح فقط از کالاهای تولید داخل استفاده شده و خواهد شد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.