پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، شامگاه پنجشنبه به نقل از هادی پژوهش جهرمی افزود: تمام نفتکش های دستگاه های دولتی و نیروهای مسلح در حوزه سوخت پای کار هستند و مشکلی در روند سوخت رسانی به جایگاه های سوختگیری وجود ندارد.
وی، با تکذیب شایعات مطرح شده پیرامون کمبود سوخت در استان فارس و شهر شیراز به مردم اطمینان داد هیچ مشکلی در این زمینه نیست و از مردم خواست به این شایعات توجه نکنند.

** تشکل های صنفی رانندگان قول شروع فعالیت داده اند
پژوهش جهرمی، همچنین به مطالبات و خواسته های رانندگان تانکرهای حامل سوخت اشاره و بیان کرد: این قشر زحمتکش خواسته هایی داشتند و دولت به مطالبات آنان توجه کرد که از جمله آن افزایش نرخ کرایه، بیمه رانندگان و حقوق بازنشستگی آنان است.
وی ادامه داد: در نشست هایی که با تشکل های صنفی رانندگان و تعاونی های مرتبط با این صنف در استان فارس برگزار شد، آنها قول همکاری و شروع به کار داده اند.

**مردم از دپو بنزین خودداری کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین بیان کرد: تولید و عرضه سوخت در پالایشگاه شیراز انجام می شود و نفتکش های سوخت رسان نیز فعال هستند به همین سبب جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و مردم از مراجعه غیرضرور برای دپو کردن بنزین پرهیز کنند.
پژوهش جهرمی ادامه داد: با توجه به اینکه سوخت رسانی طبق روال عادی در استان فارس انجام می شود نیازی به دپوی بنزین نیست و مردم باید از این اقدام اجتناب کنند چرا که مبادرت به این کار احتمال آتش سوزی در پی دارد و خطرناک است.

** شایعه آتش زدن پمپ بنزین کذب است
وی، همچنین به شایعات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون آتش زدن یکی از جایگاه های پمپ بنزین در شیراز اشاره کرد و افزود: این موضوع از اساس کذب است و صحت ندارد ضمن اینکه در محدوده ای که ادعا می شود این اتفاق رخ داده، هیچ پمپ بنزینی وجود ندارد.
توقف فعالیت رانندگان تانکرهای حامل سوخت در استان فارس سبب شد که از سه شنبه شب (یکم خرداد) صف های طولانی در مقابل برخی جایگاه های عرضه سوخت در شیراز و برخی دیگر شهرهای فارس تشکیل شود.
آنگونه که عضو انجمن صنفی تانکرداران استان فارس، دوم خرداد به ایرنا گفت: یکی از خواسته های رانندگان تانکرهای حامل سوخت بحث افزایش قیمت است چرا که از سال 93 تاکنون هیچ افزایش قیمتی در این بخش اتفاق نیافتاده است.
مسعود رضازادگان ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت ها، ادامه فعالیت تانکرداران با کرایه فعلی ممکن نیست و چون پیگیری ها و تقاضاهای مکرر ما مبنی بر افزایش کرایه بدون پاسخ ماند ناگزیر فعالیت خود را متوقف کردیم.
وی بیان کرد: با توجه به حضور مسئولان در بین رانندگان و قول مساعدی که برای پیگیری و حل این مشکل دادند ما آمادگی داریم که سوخت مورد نیاز جایگاه های سوخت را تامین کنیم.
اقدام تانکرداران موجب بروز اختلال در سوختگیری خودروها، آمد و شد شهروندان، بروز ترافیک در برخی خیابان ها و مراجعه دسته جمعی مردم به جایگاه های سوخت در فارس شد.
بر اساس آمار شرکت پخش فرآورده های نفتی استان فارس، روزانه در کلانشهر شیراز پنج میلیون و 200 هزار لیتر بنزین مصرف می شود.
در شیراز افزون بر مصرف روزانه، حدود 2 میلیون و 100 هزار لیتر ظرفیت ذخیره سازی بنزین وجود دارد و این میزان ذخیره سازی بر اساس عرف و معیارهای شرکت پخش فرآورده های نفتی مطلوب است.
استان فارس دارای 408 جایگاه عرضه سوخت است که از این تعداد 267 باب آن جایگاه عرضه سوخت مایع با سه هزار نازل و 141 باب جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) با 762 نازل است.
9254 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.