جعفر صادقی چهارشنبه در گفت ‌و ‌گو با ایرنا افزود: این طرح از تابستان 97 شروع می شود که در قالب آن همه دانش‌آموزان کم‌ برخوردار با معرفی‌ به مراکز دولتی فنی ‌و ‌حرفه‌ای می‌توانند از آموزش‌های حدود 300 رشته به ‌صورت رایگان بهره‌مند شوند همچنین این افراد می‌توانند از امکانات آموزشگاه‌های خصوصی به ‌صورت نیم‌ بها برخوردار شوند.
دبیر طرح اوقات فراغت آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه رویکرد سیستم تعلیم و تربیت در کشور و بی‌توجهی والدین به مهارت‌آموزی فرزندان موجب تربیت افرادی با تحصیلات عالی ولی فاقد مهارت شده است، گفت: برهمین اساس، لزوم حرفه‌آموزی و مهارت ‌ورزی مورد تأکید قرار گرفته است که نامگذاری سال 1396 باعنوان اشتغال و تولید یکی از شواهد بارز این اهمیت و تأکید است.
صادقی عنوان کرد: طرح فارس ‌مهارت با هدف ارتقای مهارت‌های فردی در دانش‌آموزان برای توانمندی در ورود به اجتماع، افزایش روحیه نشاط و اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان، هدفمند‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزی، استفاده بهینه از ظرفیت‌های اداره کل آموزش و پرورش و فنی‌ و حرفه‌ای برای نیل به تربیت فرزندان، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی در زمینه مهارتی و حرفه‌ای تدوین شده است.
وی بیان داشت: این طرح در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دولتی، پایگاه‌های تابستانه آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی تربیتی برگزار می‌شود.
صادقی با بیان اینکه طرح فارس‌مهارت در سال تحصیلی 1397- 1398 ادامه می‌یابد عنوان کرد: هزینه آموزش و آزمون نهایی دانش‌آموزان در این طرح در مراکز دولتی رایگان و در مراکز خصوصی نیم‌بها خواهد بود.
رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس در تشریح برنامه‌های این اداره در سال جاری تحصیلی گفت: اداره کل آموزش و پرورش در سال جاری نخستین دوره المپیاد ادب، هنر، اندیشه را در استان فارس با شرکت 268هزار دانش‌آموز برگزار کرد‌ همچنین در حوزه فرهنگی و هنری 164هزار نفر از اولیا، دانش‌آموزان و فرهنگیان در پرسش مهر ریاست‌ جمهوری شرکت کردند . افزون بر این، جشنواره تئاتر و سرود با شرکت هزار گروه برتر در رشته‌های نمایشنامه ‌خوانی، تئاتر صحنه‌ای، نقالی و سرود دانش‌آموزی برگزار شد.
صادقی همچنین به اجرای مراسم یک روز شاد با تئاتر در مدرسه در دهم اردیبهشت‌ 97 اشاره کرد که برای نخستین بار در مدارس استان فارس صورت گرفت.
وی با بیان اینکه ایجاد نشاط و شادابی از محور‌های مهم این اداره برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است، ابراز داشت: در سال آینده طرح هفته‌های طلایی در مدارس برگزار می‌شود که بر مبنای آن، دانش‌آموزان هر هفته با یک هنر آشنا می‌شوند.
رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس با انتقاد از نبود تأثیرگذاری تربیتی در اردو‌ها عنوان کرد: یکی از نقاط ‌ضعف اردو‌های دانش‌آموزی در کشور فقدان برنامه‌هایی برای شکل ‌گیری شخصیت، رشد و تثبیت آن است که برآنیم با اجرای برنامه‌هایی این نقطه ضعف را رفع کنیم.
استان فارس حدود هشت هزار مدرسه و 870 هزار دانش آموز و 70 هزار معلم دارد.
شمار اردوهای دانش آموزی این استان 27 مورد است.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.