به گزارش ایرنا، جهانبخش میرزاوند شامگاه سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: وظیفه این گشت برخورد با افرادی است که فضای سبز و درختان را تخریب می کنند .
وی با اشاره به اینکه شماره تلفنی دو الی سه رقمی نیز برای گزارش های مردمی مبنی بر تخریب فضای سبز درنظر گرفته خواهد شد، بیان کرد: نام این گشت ویژه در کارگروه مذکور به بحث گذاشته و بین عنوان پلیس یا گشت ویژه حفاظت از فضای سبز شهری یک مورد انتخاب خواهد شد.
میرزاوند در ادامه با اشاره به اینکه هم اینک مشاغل شیراز نسبت به نصب تابلوهای تبلیغاتی سلیقه ای برخورد کرده اند،اظهار کرد: کارگروهی ویژه نیز برای ساماندهی تابلوهای فروشگاه ها و مشاغل سطح شهر تشکیل شده که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تابلوهای حداقل یکی از خیابان های اصلی هر منطقه شهرداری شیراز در این زمینه ساماندهی شود.
رئیس سازمان سیما و منظر شهری شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیریت 11 مورد از 12 ارتفاعات شیراز در اختیار شهرداری است که برنامه ریزی شده با استفاده از گیاهان بومی این فضاها پوشیده و زیباسازی شود.
وی زیرساختها و تاسیسات آب مورد نیاز فضای سبز شیراز را در حال حاضر جزیره ای توصیف کرد و افزود: این سیستم باید با احداث مخازن در سطح شهر یکپارچه و انتقال آب فضاهای سبز همه مناطق شهرداری مشترک شود تا در نتیجه این اقدام هزینه نگهداری تاسیسات کاهش چشمگیری پیدا و در هزینه ها نیز صرفه جویی شود.
وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در حفظ فضاهای سبز شهری توسط شهروندان اضافه کرد: در روز شیراز امسال سند سه درخت در پارک شهر شیراز به نام استاندار فارس، شهردار و ریاست شورای این شهر زده شد و همچنین 12 کودکی که در 15 اردیبهشت روز شیراز در این شهر به دنیا آمدند نیز هر کدام سند یک درخت به نام آنها زده می شود.
وی سرانه فضای سبز کشور را برای هر نفر بین هفت تا 12 متر عنوان کرد و اظهار داشت: در شیراز این آمار با احتساب باغ ها و ارتفاعات برای هر نفر حدود 23 متر مربع و بالاتر از میانگین کشور است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص آفت زدگی برخی از درختان قصردشت گفت: برخی از درختان این خیابان به دلیل کهنسال بودن دچار آفت زدگی شده و سازمان سیما و منظر در این باره اقدام به اصلاح آبخور ، تغذیه متناسب با سن و مهار این درختان کرده تا در حد امکان آنها حفظ شوند.
میرزاوند ادامه داد:کاشت چهار هزار اصله نهال درخت در کنار حفظ درختان قدیمی خیابان قصردشت در سال جاری در حال انجام است که تاکنون نیز سه هزار اصله از این تعداد کاشته شده است.
وی از شور شدن آب چاه های قسمت شرق شیراز و منطقه هفت شهرداری این شهر خبرداد و افزود: آب یکی از چاه های آبیاری فضای سبز شهرداری در این منطقه کاملا شور و غیر قابل مصرف شده است که برای کاهش اثرات این چالش باید گیاهانی مناسب با این وضعیت در این مناطق کاشته شود.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.