به گزارش ایرنا سید کمال پاک فطرت، سه شنبه در نشست آموزش دهیاران و ذیحسابان شهرستان شیراز با بیان اینکه
تا کنون در اغلب روستاها در حوزه مدیریت پسماند و تعرفه عوارض تجاری کاری انجام نشده، اظهار کرد: در روستاها مراکز تجاری بسیاری وجود دارد که حتی سالانه یک ریال عوارض پرداخت نمی کنند و این وضعیت ناشی از این است که برخی از دهیاری ها اعتقادی به کسب درآمد پایدار ندارند.
وی افزود: دهیارها نباید تنها در انتظار اعتبار دولتی و هزینه کردن آن باشند و خود را محدود به این موضوع کنند بلکه دهیارانی موفق هستند که در مسیر کسب درآمد پایدار حرکت می کنند.
پاک فطرت، بر شناسایی ظرفیت های هر روستا و استفاده از این قابلیت ها تاکید و اظهار کرد: به عنوان نمونه بسیاری از روستاهای شهرستان شیراز زمینه توسعه گردشگری دارند که باید به صورت دهستانی و یا متمرکز به این امر مهم توجه شود.
وی، با ابراز امیدواری از اینکه دهیاران شهرستان شیراز بر اساس تخصص انتخاب شده باشند و نه قومیت گرایی، افزود: متاسفانه تاکنون انتظارات از دهیاران این شهرستان برآورده نشده زیرا رویکرد آنها صرفا به آسفالت چند کوچه و خیابان بوده درحالی که این موضوع با فلسفه تشکیل دهیاری فاصله بسیاری دارد.
او بیان داشت: فلسفه ایجاد دهیاری این است که مسئولان این حوزه با همفکری مردم و ایجاد خلاقیت باعث عمران و آبادانی روستا شوند.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس بیان کرد: در بعضی از روستاهای این استان طرح های عمرانی متعددی به انجام رسیده اما متاسفانه مسایل فنی و کارشناسی در مراحل احداث این طرح ها مدنظر قرار نگرفته است.
پاک فطرت افزود: امیدواریم دهیاران آموزش هایی را که در قالب تشکیل کارگاه های آموزشی فرا می گیرند سرلوحه کار خود قرار دهند و در ارتقای کیفیت امور از آنها استفاده کنند.
وی ادامه داد: دهیاران باید باطن و ظاهر روستاها را متناسب با زمان و موقعیت هر روستا متحول کنند و بر این باوریم که این کار با اعمال مدیریت خلاقانه و تدبیر امکان پذیر است.
این مقام مسئول همچنین بر ضرورت آموزش و افزایش عملکرد دهیاران و اعضای شوراهای روستایی تاکید کرد و گفت: این 2مقوله مهم نیازمند اهتمام و توجه بیشتری در مقایسه با گذشته است.
پاک فطرت افزود: از ابتدای سال 97 آموزش به دهیاران و شوراهای روستایی در دستور کار دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس قرار گرفته تا آنها به طور کامل با وظایف خود آگاه شوند.
او گفت: در سال 96 نیز کارگاه آموزشی ویژه ای برای ذیحسابان دهیاری ها برگزار و آموزش ها لازم به آنها داده شد و امروز دیگر توجیه پذیر نیست که در حوزه امور مالی مشکلی در دهیاری ها وجود داشته باشد.
پاک فطرت بیان کرد: بخشداران نیز باید ذهنیتی خلاق داشته باشند و دیدگاه آنها فراتر از حوزه فعالیتشان باشد به همین سبب در آینده کارگاه آموزشی نیز ویژه آنان برگزار خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نشست هایی برای بررسی مشکلات دهستان قره باغ و کفترک از توابع شهرستان شیراز اشاره کرد و گفت: در پی این جلسه ها، مشکلات مناطق نام برده تا حدودی برطرف شده و یا در حال پیگیری است و امیدواریم در مابقی دهستان های شیراز نیز این کار صورت گیرد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.