طی این سال ها شاهد اجرای پروژه های فرهنگی در شهر بودیم که گر چه شاید مناسب باشد اما هنوز کافی نیست و شیراز نیازمند فعالیت ها و پروژه های فرهنگی بیشتری است اما شورای پنجم در حالی از نیمه دوم سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد که اصلی ترین شعار آن ها توجه به مباحث فرهنگی شهر بود، موضوعی که به گفته عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اگر اعتبار مناسبی به آن تخصیص نیابد و درآمد شهرداری کافی نباشد تنها در حد شعار باقی خواهد ماند.
سیروس پاک فطرت افزود: در حال حاضر بحث پروژه های فرهنگی به تنهایی مطرح نیست چرا که ما در اجرای پروژه های عمرانی عادی نیز از برنامه زمان بندی عقب تر هستیم چرا که موفقیت پروژه ها در صورتی امکان پذیر است که شهرداری درآمد داشته باشد.
وی ادامه داد: اما اگر با این روش و برنامه پیش برویم پروژه ها در هر حوزه ای از جمله حوزه فرهنگی به تعویق می افتد و اگر پول نباشد تنها در حد شعار باقی خواهد ماند. در این زمینه باید به جای شعار به دنبال درآمد باشیم و پس از کسب درآمد شعار بدهیم.
پاک فطرت اضافه کرد: مشکل امروز شهرداری شیراز و سایر کلانشهرها کسب درآمد پایدار است و تا زمانی که بودجه شهر به سرانجام نرسد سیاستگذاری دچار مشکل می شود.
وی افزود: امروز اصلی ترین کار مدیریت شهر پیگیری درآمد است و شهردار باید تمامی تمرکز و تلاش خود را معطوف به تشکیل جلسات مربوط به کسب درآمد کند و به دنبال جلب طلب های شهرداری و درآمدزایی باشد. در صورتی شعارهای شورای شهر تحقق می یابد که درآمدهای شهرداری محقق شود.
پاک فطرت در پاسخ به این سوال که آیا دستور خاصی برای مباحث درآمدی در شورا مطرح است؟ گفت: در حال حاضر دستور خاصی برای درآمد در شورا مطرح نیست و از سوی دیگر این شهرداری است که باید راهکارهای درآمدی خوبی را ارایه دهد و نسبت به رفع اشکالات بر سر راه درآمدزایی اقدام کند اما هنوز هیچ راهکار و لایحه درآمدی جدید و روشنی در این خصوص به شورا ارایه نشده است.
عضو شورای شهر شیراز با اشاره به روند کند اجرای برخی پروژه ای عمرانی نیز گفت: مردم در گوشه و کنار شهر نگران پروژه های عمرانی هستند و تحرک لازم را در اجرای پروژه های عمرانی مشاهده نمی کنند که علت اصلی به کمبود اعتبارات باز می گردد که باید این موضوع جدی تر از گذشته دنبال شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 924542
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.