رضا زارع فاروقی، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تحقق این امر نیازمند توجه مسئولان ذی ربط است و آنها باید با در نظر گرفتن ویژگی ها و قابلیت های ارزشمندی که برای سرمایه گذاری در شهرستان مرودشت وجود دارد، رویکرد بهتری به
این شهرستان داشته باشند.
وی بیان داشت: شهرستان مرودشت با برخورداری از آثار جهانی مانند تخت جمشید و نقش رستم و همچنین وجود جاذبه های گردشگری و تفریحی بهشت گمشده شده، سرآسیاب و چهار روستای هدف گردشگری، نیازمند معرفی بیشتری در عرصه داخلی و بین المللی است.
زارع فاروقی در مورد نامگذاری هفته مرودشت گفت: یکی از شیوه های معرفی توانمندی های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی هر منطقه در حوزه داخلی و بین المللی، برپایی جشنواره هاست و در نخستین جشنواره ای که چند سال قبل برای معرفی داشته های این شهرستان برگزار شد، این نامگذاری صورت گرفت.
زارع فاروقی ادامه داد: دشمنان ما هویت ملی و مذهبی کشورمان را از طریق جنگ فرهنگی نشانه گرفته اند و یکی از راههای مقابله با این تهاجم فرهنگی، برپایی اینگونه جشنواره ها و معرفی هر چه بهتر و بیشتر تاریخ غنی سرزمین مان است.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مرودشت هم بیان کرد: با وجود اینکه شهرستان مرودشت دارای تمدنی چند هزار ساله است اما فعالیت خاصی برای پاسداشت فرهنگ و تمدن این منطقه صورت نگرفته بود و همین امر یکی از دلایل نامگذاری هفته گرامیداشت مرودشت است.
محمد امین گرامی افزود: همچنین به دلیل ضرورت ورود شهرداری ها در امور فرهنگی و اجتماعی، شهرداری مرودشت هم از ظرفیت های موجود این نهاد برای غنی کردن برنامه های گرامیداشت هفته مرودشت بهره گرفت.
او گفت: برگزاری نمایشگاه هفته پاسداشت مرودشت که از بیست و هشتم اردیبهشت ماه جاری در پارک ملت این شهر برپا شده است از جمله برنامه های گرامیداشت هفته مرودشت است.
گرامی بیان کرد: این نمایشگاه تا چهارم خرداد 97 از ساعت 16 الی 23 برای بازدید علاقه مندان دایر است.
شهرستان مرودشت که در 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد، مجموعه جهانی تخت جمشید و نقش رستم و جاذبه های طبیعی همچون بهشت گمشده (تنگ بستانک) را در خود جای داده است.
7368/ 6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.