به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام، روز جمعه در جلسه شورای اداری استان فارس افزود: مجموعه مدیران و خدمتگذاران استان در این راه می توانند روی اینجانب هم حساب کنند و در هر جا که بتوانم کار و خدمتی کنم در خدمت همه خواهم بود.
وی ادامه داد: امیدوارم همصدایی مجموعه های مختلف در استان به گونه ای نمود پیدا کند که زمینه رضایت امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب را به دنبال داشته باشد.
امام جمعه شیراز، با اشاره به بیان ظرفیت ها و دستاوردهای فارس و نیازهای این استان توسط استاندار فارس در این آیین بیان کرد: با نگاهی به این ظرفیت ها می توان دریافت که این یک امکان وجود دارد که از این ظرفیت ها نه تنها برای رفع نیازهای مردم بلکه انتظار است برای پیشبرد نظام جمهوری اسلامی در سطح بین الملل نیز استفاده شود.
آیت الله دژکام گفت: این ظرفیت ها اگر بخواهد شکوفا شود نیاز است که همه ما عزم، اراده و تصمیم انجام چنین کاری را داشته باشیم.
وی افزود: شاید به ناحق مطالبی مطرح شود که تصمیم و اراده ای برای چنین اقدامی در استان دیده نمی شود اما اینگونه نیست و مردم استان فارس مانند رودی که در آستانه پیوستن به دریا است آرام، متین و محکم در مسیر سربلندی استان و نظام در سطح بین الملل حرکت می کنند.
در این آیین، حکم مقام معظم رهبری در زمینه انتصاب آیت الله آقای حاج شیخ لطف الله دژکام به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز قرائت شد.
در این آیین همچنین یاد و خاطره آیت الله اسدالله ایمانی نماینده فقید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گرامی داشته شد.
آیت الله اسدالله ایمانی که از اواخر بهمن 87 نمایندگی ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را برعهده داشت، شامگاه دوشنبه 17 اردیبهشت 97 به دلیل بیماری در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه با صدور حکمی حجت الاسلام آقای حاج شیخ لطف الله دژکام را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب کردند.
آیت الله شیخ لطف الله دژکام در سال 1341 در جهرم متولد شد. تحصیلات رسمی را در مدارس جهرم تا اخذ مدرک دیپلم به پایان رسانید. سپس وارد مدرسه علمیه امام خمینی جهرم شد و در محضر آیت الله سید حسین آیت اللهی امام جمعه فقید جهرم و آیت الله بحری تحصیلات حوزوی را آغاز کرد و پس از مدتی به قم هجرت کرد.
امام جمعه جدید شیراز همچنین دروس رجال و درایه را در محضر آیت الله سبحانی، تفسیر قرآن کریم را در محضر آیات جوادی آملی، حسین شب زنده دار جهرمی و سید عبدالرسول شریعتمداری سپری کرد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس ، فلسفه را از آیات دکتر احمد بهشتی، حسن ممدوحی و غلامرضا فیاضی و عرفان نظری را از محضر علامه حسن زاده آملی فرا گرفت و موفق به اخذ دکترای فلسفه و کلام شد.
او پس از شاگردی در محضر استادان قم به جهرم بازگشت و به درس و بحث در حوزه و دانشگاه پرداخت.
بعد از رحلت آیت الله حاج سید حسین آیت اللهی در دی ماه 79، آیت الله دژکام به عنوان امام جمعه جدید شهرستان جهرم معرفی شد.
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه استان فارس، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، استاد سطوح عالی حوزه علمیه و موسس بنیاد پژوهشی - فرهنگی پیمان غدیر در کارنامه آیت الله دژکام مشاهده می شود.
آیت الله دژکام روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه جاری در پایان مسئولیت 18 ساله امامت جمعه شهر جهرم در آیین خداحافظی با مردم این شهرستان شرکت کرد، آیینی که در فضایی صمیمی برگزار شد.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.