به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد علی اکبری روز جمعه در جلسه شورای اداری استان فارس افزود: پس از خاطرات خوشی که مردم فارس از جایگاه نماینده ولی فقیه در دوران های مختلف دارند امروز این استان واجد یک سرمایه جدید می شود و با حکم مقام معظم رهبری، آقای دژکام مفتخر به این جایگاه رفیع و شایسته شدند.
وی اظهار داشت: این انتخاب رهبری که انتخابی حکیمانه و هوشمندانه و بر اساس شاخص های استان بود، سرمایه تازه ای برای این استان به ارمغان آورده است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به سوابق مبارزاتی و فعالیت های علمی و حوزوی آیت الله دژکام گفت: آنچه که در شخصیت ایشان شناختیم و در حکم رهبری هم به اشاره شده است، امیدهای ما را بیشتر می کند که استان فارس با حفظ سرمایه های خود روزهای بهتری را فراروی خود داشته باشد و بتواند با بهره گیری از سرمایه های ملی و استانی استان و جوانان این مسیر را بهتر از گذشته پیش ببرد و همه ما خبرهای خوبی از استان بشنویم.
وی با بیان این که نمازجمعه از منظر دیده بانی مسیر و جهت حرکت کلی استان جایگاه رفیعی دارد، گفت: امامان جمعه همچنین در حفظ آرمان های انقلاب اسلامی، حمایت از جهت گیری های اصولی مسئولان در انجام وظایف قانونی و صیانت از حقوق عمومی مردم نقش و مسئولیت ویژه ای دارند.
علی اکبری با اشاره به ظرفیت جایگاه امام جمعه در تقویت وحدت و هم افزایی دستگاه ها و نهادها در کشور گفت: جایگاه رفیع امامت جمعه، یک نقش حمایتی و هدایتی دارد و هدایت مجموعه های مختلف استان باید بر اساس موازین و اصول انقلاب اسلامی در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد.
به گفته رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، هم اینک در حدود 900 شهر کشور نماز جمعه برپا می شود که 76 نقطه آن در استان فارس است.
در این آیین، حکم مقام معظم رهبری در زمینه انتصاب آیت الله آقای حاج شیخ لطف الله دژکام به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز قرائت شد.
در این آیین همچنین یاد و خاطره آیت الله اسدالله ایمانی نماینده فقید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گرامی داشته شد.
آیت الله اسدالله ایمانی که از اواخر بهمن 87 نمایندگی ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را برعهده داشت، شامگاه دوشنبه 17 اردیبهشت 97 به دلیل بیماری در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه با صدور حکمی حجت الاسلام آقای حاج شیخ لطف الله دژکام را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب کردند.
امامت جمعه شهرستان جهرم، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه استان فارس، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، استاد سطوح عالی حوزه علمیه و موسس بنیاد پژوهشی - فرهنگی پیمان غدیر در سوابق آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز مشاهده می شود.
آیت الله دژکام روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه جاری در پایان مسئولیت 18 ساله امامت جمعه شهر جهرم در آیین خداحافظی با مردم این شهرستان شرکت کرد، آیینی که در فضایی صمیمی برگزار شد.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.