به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد خرسند شامگاه پنجشنبه در جمع مردم شهرستان کازرون در مسجد زید این شهرستان افزود: لازم است که مطالبات مردم در فضای آرام پیگیری شود.
امام جمعه کازرون گفت: پیگیر حل مسائلی که منجر به اتفاقات اخیر در کازرون شد هستیم و این موضوع را با مقام های ارشد کشور در میان می گذاریم.
در ادامه این آیین، شماری از مردم کازرون به طرح مسائل و دیدگاه های خود در ارتباط با رخدادهای اخیر این شهرستان پرداختند.
امام جمعه کازرون در پاسخ به درخواست برخی شهروندان این شهر گفت: آزادی دستگیرشدگان تجمع روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه را پیگیری کرده و آن را با مقام های ارشد استان در میان گذاشته ام.
تجمع معترضان به موضوع تفکیک 2 بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان از کازرون و ایجاد یک شهرستان جدید با نام کوه چنار از روز 26 اردیبهشت 97 به برخورد فیزیکی با ماموران نیروی انتظامی منجر شد.
به گفته هادی پژوهش جهرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، در حوادث شامگاه چهارشنبه کازرون، 2 نفر از عوامل نیروی انتظامی و 9 نفر از حمله کنندگان به مقر پلیس زخمی شدند که یکی از زخمی های جمعیت معترضان، پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.
وی افزود: در ادامه این تجمع های غیر قانونی، صبح امروز (پنجشنبه) نیز عده ای که بعضا سلاح سرد به همراه داشتند دست به تجمع زده و ضمن حمله به نیروهای انتظامی اقدام به آتش زدن 2 دستگاه خودرو پلیس کردند.
استاندار فارس نیز در ارزیابی جنس اعتراض های روزهای چهارشنبه و امروز (پنجشنبه) کازرون گفت که عده ای به دنبال سوء استفاده و طرح مسایل دیگر هستند.
اسماعیل تبادار پیش از این در سفر 13 اردیبهشت به کازرون به مردم این شهرستان اطمینان داده بود که طرح تفکیک این شهرستان و تشکیل شهرستان جدید با عنوان 'کوه چنار' با هدف تامین نظر مردم این شهر از دولت برگشت داده شده است تا اصلاح شود.
موضوع تفکیک 2 بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان از کازرون و ایجاد شهرستان جدیدی با نام کوه چنار از آبان 96 مطرح شد و از آن زمان تاکنون چندین نوبت تجمعات اعتراضی در برابر فرمانداری و میدان شهدای کازرون تشکیل شده است.
جمعیت شهرستان کازرون که در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد، بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن که در سال 95 انجام شد، 266 هزار و 217 نفر است.
7372 /6118 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.