به گزارش دریافتی روز پنجشنبه از روابط عمومی جامعه روحانیت شیراز، در این اطلاعیه آمده است: بدون شک امروز ولایت فقیه یکی از ارکان رکین نظام اسلامی و قانون اساسی است و بحمدالله شخصیت برجسته و بزرگواری سکاندار آن است که قاطبه مردم و دوست و دشمن به توانایی، مدیریت و به ویژه زهد و تقوای ایشان اذعان دارند و همچنین ولایت فقیه متعلق به همه مردم بوده و همه در برابر آن از حقوق و تکالیفی برخوردارند که هر چه بیشتر به آن معرفت پیدا کنند بی تردید حامیانی صادق تر و جدی تر خواهند بود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: بصیرت، ایمان و پیروی از ولایت فقیه از ویژگی های جدایی ناپذیر مردمان و جوانان استان فارس است که حضور به موقع، مجاهدانه و مخلصانه آنان در میدان دفاع از ارزش و آرمان های اسلام ناب محمدی(ص) زبانزد بوده و روح و جسمشان را پیوندی ابدی با ولایت فقیه که همان ولایت رسول الله (ص) است بخشیده است.
جامعه روحانیت شیراز در این اطلاعیه اعلام کرده است: براساس تکلیف شرعی خود تبعیت محض خود را از اوامر راهگشای ولی امر مسلمین در تمامی امور به خصوص انتصاب امامت جمعه شیراز و نمایندگی معظم له در استان فارس اعلام می نماییم.
این تشکل از مردم همیشه در صحنه شیراز دعوت کرده است در مراسم استقبال از نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه جدید شیراز که روز جمعه 28 اردیبهشت ماه از ساعت 11 از میدان شاهزاده قاسم به سوی حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود شرکت گسترده داشته و دشمنان نظام اسلامی را مایوس تر از گذشته کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه جاری با صدور حکمی حجت الاسلام آقای حاج شیخ لطف الله دژکام را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب کردند.
آیت الله اسدالله ایمانی که از اواخر بهمن 87 نمایندگی ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را برعهده داشت، شامگاه دوشنبه 17 اردیبهشت 97 به دلیل بیماری در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.
امامت جمعه شهرستان جهرم، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه استان فارس، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، استاد سطوح عالی حوزه علمیه و موسس بنیاد پژوهشی - فرهنگی پیمان غدیر در سوابق حجت الاسلام دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز مشاهده می شود.
حجت الاسلام دژکام روز چهارشنبه در پایان مسئولیت 18 ساله امامت جمعه شهر جهرم در آیین خداحافظی با مردم این شهرستان شرکت کرد، آیینی که در فضایی صمیمی برگزار شد.
به دنبال دعوت روحانیت و اقشار مختلف مردم برای استقبال از حجت الاسلام دژکام در روز جمعه 28 اردیبهشت ماه جاری، امام جمعه جدید شیراز پس از اطلاع از این برنامه و ضمن تشکر از دست اندرکاران، لغو این برنامه را خواستار شده است.
بنا بر آخرین برنامه ریزی ها، آیین معارفه حجت الاسلام دژکام به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز صبح فردا جمعه در جلسه شورای اداری استان صورت می گیرد.
9254 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.