به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان فارس در شیراز افزود: اینکه تنها مزیت مدارس غیر دولتی، کمک به کاهش هزینه های دولت در نظام آموزش باشد کافی نیست بلکه باید ارزیابی دقیقی انجام و مشخص شود که با ایجاد اینگونه مدارس، آیا نظام آموزشی به لحاظ کیفی ارتقا یافته و یا اینکه تغییری در این زمینه ایجاد نشده است.
وی اضافه کرد: نقش مدارس غیرانتفاعی در حوزه ایجاد اشتغال نیز موضوع مهمی است و باید به این مقوله هم پرداخته شود که آیا با تشکیل این مدارس، نیروهای جوان به کار گرفته شده اند و یا از معلمان بازنشسته برای تدریس در این واحدهای آموزشی استفاده شده است.
استاندار فارس ادامه داد: فضاهای آموزشی مدارس غیرانتفاعی نیز باید با استاندارهای روز مطابقت داشته باشد و در این زمینه هم ضروری است نظارت لازم صورت گیرد.
تبادار افزود: باید موارد یاد شده با جدیت مورد بررسی قرار گیرد و مشخص شود که آیا با ایجاد مدارس غیردولتی به نظام آموزشی لطمه وارد شده و یا راه اندازی این مدارس برای جامعه سودمند بوده است.
تبادار در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم ساماندهی نشست های شورای آموزش و پرورش فارس اشاره و بیان کرد: در اغلب موارد پیگیر تشکیل جلسات این شورا هستم اما با عدم اشتیاق و طرح موضوع از سوی دیگر اعضای این شورا مواجه می شوم و این امر باعث شده تعداد نشست های این شورا نسبت به میانگین کشور پایین تر باشد که بی شک در آینده این رویه باید اصلاح شود.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.