دکتر حسام الدین نبوی زاده گفت: 27 درصد افراد 15 تا 65 سال در کشور فشار خون دارند که این میزان در فارس 22 و نیم درصد گزارش شده و وضعیت استان از سایر مناطق مطلوب تر است.
وی ادامه داد: فشار خونی ها 3 برابر بیشتر از افراد عادی در معرض سکته مغزی هستند و به همین دلیل شناسایی به موقع آن ها ضروری است.
دکتر نبوی زاده یادآور شد: افراد خود نیز بر حسب سن باید با مراجعه ماهانه و یا چند ماه یک بار برای بررسی فشار خون به پزشک خانواده شان مراجعه کنند، ‌چرا که این بیماری علامتی ندارد و افراد در صورت عدم چکاب های دوره ای تنها پس از بروز عوارض متوجه آن می شوند.
مدیر گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم فشار خون را یکی از معضلات حوزه سلامت دانست و گفت: طبق آمار موجود 16 درصد جمعیت بالای 30 سال استان به فشارخون مبتلا هستند.
دکتر بهمن ناظم زادگان افزود: بیش از 50 درصد مبتلایان به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند و حدود 50 درصد از آن هایی که شناسایی شده اند نیز مشکل را جدی نگرفته و دارو مصرف نمی کنند.
وی یادآور شد: افزایش خود مراقبتی و دادن آگاهی به مردم و کاهش مصرف نمک و چربی و فشارهای روانی، همچنین انجام تحرک بدنی می تواند احتمال بروز فشارخون را کاهش دهد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 922767
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.