روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس در گزارش روز چهارشنبه خود اعلام کرد: عبدالرسول احمدی در جمع موسسان مدارس غیردولتی شیراز اظهار داشت: مدارس غیردولتی فارس از کیفیت و کمیت مطلوبی برخوردارند، به‌گونه‌ای که توانسته‌اند در زمینه‌های نانو، آزمایشگاه و سایر فعالیت‌های علمی و آموزشی به الگویی مناسب برای سایر مدارس کشور تبدیل شوند.
وی با تاکید بر لزوم کاهش موانع موجود در راه‌اندازی مراکز و مدارس غیر دولتی بیان داشت: برای رفع این موانع در فارس کمیته مشترکی با ریاست استاندار تشکیل شده است که در آن همه دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، همچون شهرداری، مسکن و شهرسازی، دادگستری و سایر نهادهای مرتبط عضویت دارند.

**17هزار نیروی آزاد از خدمات بیمه‌ای مدارس غیردولتی برخوردارند
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: در سال 1392 حدود هشت درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی فارس تحصیل می کردند که این میزان بسیار کمتر از میانگین کشوری بود اما هم‌اکنون این آمار با رشدی شایان ‌توجه به حدود 15درصد رسیده است.
رسول قانونی، با اشاره به اشتغالزایی مدارس غیر دولتی در فارس اظهار داشت: بیش از 17هزار نیروی آزاد دانش آموخته و دانشگاهی از خدمات بیمه‌ای مدارس غیر دولتی این استان بهره‌مند شده‌اند و هیچ سازمان و نهاد غیر دولتی نتوانسته است چنین اشتغالی ایجاد کند.
وی، به راه‌اندازی مرکز آموزشی و پژوهشی نیروی انسانی شاغل در مدارس و مراکز غیر دولتی فارس اشاره و بیان کرد: این اقدام در راستای تقویت توان و صلاحیت های علمی معلمان شاغل در مدارس و مراکز غیر دولتی انجام شده است.
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: ظرف پنج سال گذشته بیش از 60 مجتمع آموزشی در این استان تشکیل شده و فارس به لحاظ ساخت و ساز مجتمع‌های آموزشی غیر دولتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
قانونی، با اشاره به رشد کیفیت آموزشی این مدارس و مراکز گفت: قبولی دانش‌آموزان مدارس و مراکز غیردولتی در آزمون‌های استعدادهای درخشان و نمونه دولتی، کنکور و المپیادهای مختلف علمی از مهمترین دستاوردهای این مدارس به ‌شمار می‌رود و بیانگر کیفیت کار این واحدهای آموزشی است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.