به گزارش ایرنا، حمید عرفانی، شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه چهارمین کارگاه مسابقه طراحی و ساخت قوام الدین شیرازی در شیراز افزود: شرکت کنندگان در این رویداد ضمن به نمایش گذاشتن برنامه ای خالص و فارغ از جنبه های آموزشی، فنی و معمارانه آن، نشان دادند که این کارگاه می تواند زمینه ای برای وقوع یک اتفاق و واقعه مهم اجتماعی در شهر شیراز باشد.
وی ادامه داد: قطعا اتفاقات پیرامون این رویداد خواهد توانست که در طول برگزاری روزهایی نشاط آور برای جامعه جوان شیراز به ارمغان آورد.
عرفانی تصریح کرد: همه باید بکوشیم تا این رویداد در هر دوره نسبت به دوره قبل از آن به شکل بهتری برگزار و به یک رویداد فرهنگی برای تمام ایرانیان تبدیل شود.
وی حمایت و تقویت هرچه بیشتر این مسابقه را خواستار شد و گفت: باید زمینه برگزاری این رویداد بزرگ معماری در دیگر استان های کشور نیز فراهم شود.
شهردار منطقه یک شیراز نیز در این آیین، نشست های های تخصصی برگزار شده در حاشیه کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی را قوی و تاثیرگذار دانست و گفت: نکات مطرح شده در این نشست ها می تواند در برنامه ریزی شهری بسیار موثر باشد.
حمید رضا اسماعیلی افزود: همکاری و هم افزایی به وجود آمده در جریان برگزاری این رویداد مهم باعث شد تا آثار بسیار ارزشمندی خلق شده و به نمایش گذاشته شود.
وی ادامه داد: همراهی نظام مهندسی، دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز، شورا و شهرداری شیراز باعث گردید تا زمینه بروز و ظهور استعدادها و خلق ایده های نو نیز فراهم شود.
دبیر کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی هم با اشاره به برگزاری چهار دوره از این رویداد افزود: شاید زمانی که برگزاری این رویداد در دور اول آغاز شد کسی فکر نمی کرد که این رویداد به ویترین نظام مهندسی تبدیل شود.
وهاب زنگنه افزود: امروز این رویداد که چهارمین دوره آن نیز سپری شد به یک راه تبدیل شده که باید پیموده شود.
در این آیین، از نفرات برتر و دست اندرکاران برگزاری کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی تقدیر شد.
چهارمین دوره کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی تمرکز اصلی خود را با توجه به تغییرات اقلیمی و مشکلات زیست محیطی کشور، بر ایجاد گفتمان و تعامل بین فعالان محیط زیست و معماری کشور قرار داده بود.
بر همین اساس عنوان این دوره کارگاه مسابقه قوام الدین که تا 25 اردیبهشت ماه جاری در محل گذر قوام الدین در مقابل باغ عفیف آباد شیراز ادامه داشت، رودخانه خشک نامگذاری شده بود.
قوام الدین معمار شیرازی و برادرش غیاث الدین هر 2 از معماران بنام دوره تیموریان بودند.
تیموریان از سال 771 تا سال 911 هجری قمری به مدت 140سال حکومت کردند.
6122 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.