در نتیجه این انتخابات علیرضا محمودی، مجتبی حسینی قیری، هادی امامی مقدم، احمد وامق و مهدی هنرجویان موفق شدند با کسب اکثریت آرا به عنوان اعضاء اصلی انتخاب شوند و امیر صادقی به همراه نوید جعفری در جایگاه اعضای علی البدل قرار بگیرند. این گروه باید تا کمتر از دو هفته آینده با تشکیل جلسات داخلی نسبت به انتخاب و معرفی اعضای هیات مدیره انجمن نمایش فارس اقدام کنند و پس از آن فعالیت های رسمی خود را آغاز و برنامه ها و اهداف از پیش تعریف شده شان را پیگیری نمایند.

در همین ارتباط گفت و گویی داشتیم با دو عضو جدید انجمن نمایش استان فارس و از آن ها پرسیدیم که مهم ترین اهداف و برنامه هایی که در دور جدید فعالیت انجمن پیگیری خواهد شد، چه خواهد بود. همچنین چه مشکلات و چالش هایی بر سر راه فعالیت های انجمن وجود دارد که باید به آن ها با نگاهی ویژه نگریست و حل آن ها را در دستور کار قرار داد.

هادی امامی مقدم در پاسخ به این سوال خبرنگار ما، ضمن تاکید بر این که انتخابات این دوره از انجمن به دور از حواشی مرسوم برگزار شد گفت: دستیابی به تئاتر پاک، شفاف و عملگرا از جمله مباحثی است که در دور جدید پیگیری خواهد شد.

وی با بیان این که برگزاری جشنواره ها، نظارت، توزیع عادلانه اعتبارات و برگزاری دوره های آموزشی از جمله وظایف تعریف شده هیات مدیره انجمن های نمایش است، اظهار داشت: با توجه به شناخت اعضای هیات مدیره جدید انجمن از بدنه تئاتر و ریزه کاری های آن، می خواهیم ذره بین دست بگیریم و با بررسی جزییات مشکلات تئاتر فارس، عواملی که باعث عدم شفافیت تئاتر این استان شده است را شناسایی کنیم.

این فعال هنرهای نمایشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که هیات مدیره جدید انجمن نمایش خواه ناخواه در مقابل عمل انجام شده برخی تصمیمات و برنامه های مدیران قبلی قرار می گیرد، ابراز داشت: امیدواریم برنامه ها و مصوبات به گونه ای باشد که بتوانیم به راحتی آن ها را تایید و اجرا کنیم. در عین حال آن چه که ما به دنبال آن هستیم حرکت مجموعه تئاتر فارس به سمت تولید محتوا و فرهنگسازی است.

عضو هیات مدیره انجمن نمایش فارس همچنین با اشاره به برخی چالش ها و مشکلات تئاتر این استان گفت: لابی گری یکی از مشکلاتی است که نه تنها در فارس بلکه در عمده شهرهای کشور در زمینه تئاتر وجود دارد، بر همین اساس ما به دنبال فراهم کردن فضای فعالیت های شفاف، پاک و عملگرا در تئاتر هستیم.

امامی مقدم، ایجاد موقعیت عادلانه برای فعالان حوزه نمایش در شیراز و دیگر شهرستان های فارس را از دیگر برنامه های انجمن نمایش دانست و گفت: در زمان مدیران قبلی شاهد تغییر برخی ساختارهای انجمن و ایجاد شورای سیاستگذاری تئاتر بودیم که این موضوع نه تنها کمکی به بهبود شرایط گروه های تئاتر نکرد بلکه در جذب اعتبار برای گروه های نمایشی نیز موثر نبود.

وی با تاکید بر این که گروه های نمایشی از مشکلات مالی رنج های فراوانی می برند، به برگزاری انتخابات هفته گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: در این انتخابات شاهد حضور گروه های نمایشی از 8 شهرستان فارس با احتساب شیراز بودیم، این در حالی است که این استان نزدیک به شهرستان را در خود جای داده که اغلب آن ها در زمینه هنرهای نمایشی فعال هستند، حال چه مسایلی باعث می شود بیش از 20 شهرستان در این انتخابات شرکت نکنند موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

امامی مقدم با بیان این که به اعتقادش اکثر گروه های نمایشی شهرستان ها تمایل به حضور در انتخابات را داشته اند اما مشکلات مالی زمینه ساز عدم حضور آنها شده است، گفت: عدم حمایت مالی از گروه های شهرستانی باعث شده تا آن ها انگیره ای برای حضور در این انتخابات نداشته باشند، این در حالی است که فعالان هنرهای نمایشی سربازان فرهنگ و ارشاد در زمینه فرهنگسازی به شمار می آیند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

به دنبال ترمیم فضای ارتباطی بین فارس و مرکز کشور
احمد وامق، دیگر عضو جدید انجمن نمایش فارس نیز در پاسخ به سوالات مطرح شده اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر با آن مواجه بودیم از بین رفتن پل های ارتباطی بین فارس و مرکز کشور در حوزه تئاتر بود اما با برگزاری این انتخابات مجدداً انجمن نمایش به رسمیت شناخته شد و شاهد بهبود شرایط تئاتر این استان خواهیم بود.

وی با تاکید براین که این گسست ارتباطی موجب نادیده گرفتن برخی ظرفیت های تئاتر فارس به خصوص در بخش اجراهای عمومی شده بود، اظهار داشت: یکی از اهدافی که شخصا آن را دنبال خواهم کرد ترمیم فضای ارتباطی بین فارس و مرکز کشور در حوزه نمایش خواهد بود.

این فعال هنرهای نمایشی، مشکل اصلی انجمن متبوع خود را مسایل مالی عنوان کرد و ادامه داد: ما برگزاری جشنواره تئاتر فارس را در مرداد ماه سال جاری در پیش رو داریم و امیدواریم در این زمینه انجمن کمک های لازم را دریافت نماید.

وی تلاش برای منطقه ای کردن جشنواره های تئاتر پسامهر و شهروند را از جمله برنامه های کاری خود عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم میزبانی شیراز برای برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند به صورت ملی را تثبیت کنیم.

وامق با تاکید بر این که دستیابی به فضای تعاملی زمینه ساز رفع بسیاری از کمبودها و مشکلات خواهد بود، تصریح کرد: با شناسایی کمبودها و دستیابی به فضای تعاملی می توان بهبود شرایط را تجربه کرد. امیدواریم خانه تئاتر و اداره متبوع در وزارت ارشاد این همکاری را داشته باشند تا شاهد تولید کارهای با کیفیت تر در این حوزه باشیم.

گفتنی است، در انتخابات انجمن نمایش فارس، ۲۳ نفر از هنرمندان استان و اعضای هیات مدیره های گروه های نمایشی به عنوان کاندیدا اعلام آمادگی کردند که در نهایت با انصراف ۴ نفر از کاندیداها انتخابات روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت برگزار شد. با توجه به ثبت ۶۰ گروه نمایشی در استان، برگزاری قانونی انتخابات نیازمند حضور نیمی از افراد معادل ۱۷۱ نفر بود که با حضور ۱۸۶ نفر از اعضای هیات مدیره های گروه های نمایشی استان این انتخابات برگزار و در نهایت ۵ عضو اصلی به همراه 2عضو علی البدل انجمن هنرهای نمایشی فارس انتخاب شدند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 919920
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.