به گزارش ایرنا، حمید نادگران، یکشنبه در جلسه شورای اداری استان فارس در شیراز افزود: امروز ما از دانشگاه های نسل یک که صرفا آموزشی بود و دانشگاه های نسل 2 که صرفا پژوهشی بود وارد فضای دانشگاه های نسل سوم که در آنها نوآوری و فناوری حرف اصلی را می زند شده ایم.
وی ادامه داد: در این گذار، کشور ما از چند سال قبل کارهای نسبتا مفیدی انجام داده اما همچنان در ابتدای راه هستیم تا بتوانیم این گذار را بخوبی انجام دهیم.
او اظهار کرد: هدف دانشگاه های نسل سوم ایجاد راهکارها و فرآیندهایی است تا دانشگاه بتواند در متن جامعه حضور داشته باشد.
نادگران گفت: حضور دانشگاه در متن جامعه و کوشش برای حل مشکلات جامعه میسّر نخواهد شد جز اینکه همه دستگاه های اجرایی و کسانی که با این مشکلات سر و کار دارند در این مسیر با دانشگاه همراهی و همکاری کنند.
رئیس دانشگاه شیراز، با اشاره به حضور 17 هزار دانشجوی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه افزود: این نیروی توانمند دانشگاهی بخوبی می تواند تحت هدایت استادان خود در خدمت جامعه قرار گیرد و به دنبال حل مشکلات و مسائل جامعه برود.
نادگران اضافه کرد:علاوه براین در دانشگاه شیراز 70 بخش آموزشی و پژوهشی و 16 پژوهشکده وجود دارد که این یک سرمایه عظیم است استفاده از آنها کمک و یاری همه دستگاه ها را می طلبد.
وی گفت: از تمام کسانی که به دنبال اشتغال جوانان و حل دیگر مشکلات جامعه هستند می خواهیم که با دانشگاه ارتباط برقرار کنند.
او افزود: جدایی جامعه از دانشگاه صدمه های زیاد و جبران ناپذیری به همه ما وارد کرده که باید این فاصله از بین برود و این ارتباط برقرار شود.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.