غلامرضا آبهشت، شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مذاکراتی میان سرمایه گذار باشگاه برق جدید و مسئولان تیم قشقایی صورت گرفته و در نهایت تصمیم برای انتقال این تیم، هیات فوتبال فارس و اداره کل ورزش و جوانان می گیرد.
وی اضافه کرد: در صورتی که امتیاز تیم فوتبال برق شیراز واگذار شود اما باشگاه برق جدید که در چند رشته فعالیت داشت همچنان پا بر جا خواهد ماند چرا که مجوز باشگاه داری بر اساس کمیسیون ماده پنج باشگاه ها که متولی آن اداره کل ورزش و جوانان است، صادر می شود.
وی گفت: عمده مشکلات باشگاه های شیراز و به ویژه بخش خصوصی مساله مالی است و برق جدید هم در طول برگزاری رقابت های دسته یک با مشکلات مالی مواجه بود.
آبهشت ادامه داد: در یک مقطعی نیز سرمایه گذار باشگاه اعلام کرد که توان سرمایه گذاری ندارد و این امر سبب شد که این تیم که در دور رفت در صدر قرار داشت در دور برگشت، سرمربی و چندین بازیکن تاثیر گذار از این باشگاه جدا شدند و همین امر منجر به سیر نزولی تیم شد.
وی گفت: در ادامه رقابت ها نیز تیم برق با حمایت اداره کل ورزش و جوانان فارس توانست سهمیه این استان را در دست یک حفظ کند و در پایان هم نتایج خوبی گرفت.
مدیرکل سابق ورزش و جوانان فارس ادامه داد: برای اینکه دو باره این استان که روزگاری 2 تیم در لیگ برتر داشت به سطح اول فوتبال کشور باز گردد نیاز به سرمایه گذاری کلان و برنامه دراز مدت داریم.
وی گفت: فوتبال فارس 6 سال است که از لیگ برتر دور است و انتظار می رود ساختار فوتبال این استان متحول شود.
تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و برق جدید این شهر، نماینده استان فارس در لیگ دسته یک کشور در فصل جاری بودند که در نهایت رتبه چهارم نصیب تیم فجر شد و تیم برق هم در رده دوازدهم قرار گرفت.
آخرین باری که فارس در لیگ برتر سهمیه داشت مربوط به لیگ برتر دوره سیزدهم است که پس از سقوط در آن زمان حدود6 سال است فوتبال فارس نماینده ای در لیگ برتر ندارد.
لیگ برتر دوره هجدهم از تیر ماه 97 آغاز می شود و تیم نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران به عنوان نمایندگان دسته یک به لیگ برتر صعود کردند.
7368 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.