به گزارش ایرنا، یوسف نعیمی سه شنبه در همایش بازآموزی سامانه جامع مدیریت ساخت و ساز و نظام فنی روستایی در شیراز اظهار داشت:هر فرد روستایی می تواند با دسترسی به اینترنت خانگی یا کافی نت ها همه امور ثبت نام ساخت و ساز روستایی و تقاضا و ثبت نام و درخواست خود را از طریق سامانه ارائه بدهد.
وی ادامه داد: سامانه الکترونیک با ارائه کد رهگیری به روستاییان متقاضی، همه فعالیت ها را به صورت سیستماتیک انجام می دهد که کاهش رفت و آمدها و صرفه جویی در وقت با استفاده از این سامانه ها قطعا اثرات مثبتی خواهد داشت.
نعیمی اظهار داشت: برخی روستاها 600 تا 700 کیلومتر با مراکز استانها فاصله دارند، دست کم سه تا چهار ساعت باید طی کنند تا به مرکزاستان برسند، با توسعه خدمات فناوری و ایجاد زیر ساخت ها همه این رفت و آمدها حذف شده است.
سرپرست دفتر فناوری اطلاعات بنیاد مسکن کشور ادامه داد: برای تعیین وضعیت زمین و دریافت وام و صدور سند و همه خدماتی که بنیاد ارائه می کند دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست و متقاضی با دریافت یک کد رهگیری همه فعالیت ها را به صورت سیستماتیک دنبال می کند، تقاضاها در این سامانه با شفافیت بررسی می شود و به دهیاران هم رونوشت داده می شود و آنها هم به همه داده هایی که در سیستم ثبت شده است، دسترسی دارند.
نعیمی گفت:توسعه فناوری در مناطق روستایی خیلی جدی گرفته شده است که باید هم جدی گرفته شود، همه ارگان های دیگر هم دراین رابطه وارد عرصه شده اند، بنیاد مسکن نگران توسعه فناوری در سایر دستگاه ها و حوزه ها نیست در عین حال ما هم دراین عرصه وارد شده ایم و خدمات را مبتنی بر وب و سامانه ثبت کرده ایم.
وی با بیان اینکه تابوی عدم ارتباطات بین بخشی در بنیاد مسکن شکسته شده و ارتباطات منسجم و با ایمنی و امنیت بالا در حال انجام است گفت : پاسخگویی به استعلام ها برای اعطای انشعاب آب و برق و سایر خدمات ، همه در زیر ساخت ها دیده شده است.
سرپرست دفتر فناوری اطلاعات بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه عمران روستایی و مسکن روستایی در این رابطه متحول خواهد شد و انقلابی در تسریع روند کار ایجاد می شود گفت : کار فیزیکی و پاسخ به استعلام ها به صورت فیزیکی با فراگیر شدن سامانه ای الکترونیک و فناوری اطلاعات در روستاها به طور کامل حذف خواهد شد و همه فعالیت ها و پیگیری ها در سامانه به صورت الکترونیک دنبال می شود.
در این نشست عطاالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت : بنیاد مسکن فارس ورود به سامانه های الکترونیک و فناوری در روستاها را آغاز کرده است و بیش از 30 درصد از اطلاعات حوزه عمران روستایی به سامانه وارد شده است.
وی با بیان اینکه قابلیت ها و توانمندی های استان فارس در حوزه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات چشمگیراست اظهار داشت: توسعه فناوری اطلاعات و فراگیری شبکه های ارتباطی در مناطق روستایی و محروم شتاب بخش توسعه روستایی است و بنیاد مسکن نیز از این قابلیت ها برای توسعه روستایی بهره گیری کرده است.
زمانی افزود: توسعه روستایی فرایندی است که مستقیما با کار و تامین معیشت و زندگی در مناطق روستایی و ماندگاری روستاییان دراین مناطق در ارتباط است، هر چه شرایط برای تسهیل در امور زندگی روستاها بیشتر و بهتر فراهم شود توسعه روستایی نیز بهتر رقم می خورد.
وی ادامه داد:هر چه از مراجعات روستاییان به شهرها کاسته شود و شرایط برای انجام امور روستاییان در محل روستا بیشتر و بهتر باشد می توان امید داشت که از مهاجرت های نا خواسته کم شود.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.