به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود شاکر سه شنبه در نشست راهبردهای دولت تدبیر و امید در حوزه اطلاع رسانی که با حضور سید ضیا هاشمی مدیرعامل ایرنا در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، افزود: از زمان تاسیس رشته روابط عمومی در دانشکده خبر حدود هشت سال بیشتر نمی گذرد که پیش از این یک نگاه قرون وسطایی به روابط عمومی وجود داشت.
وی ادامه داد: دانشجویانی که در ابتدای تاسیس رشته روابط عمومی می خواستند این رشته را انتخاب کنند نگران بودند و دیدگاه خوبی به این رشته وجود نداشت.
رئیس دانشکده خبر شیراز گفت: در حال حاضر این دیدگاه تغییر یافته و به نقطه ای رسیده ایم که اگر مدیر دستگاهی مسئول روابط عمومی خود را از متخصصان این رشته منصوب نکند باید پاسخگوی افکار عمومی باشد.
شاکر افزود: امروز بسیاری از فعالان حوزه رسانه و روابط عمومی استان فارس فارغ التحصیل دانشکده خبر شیراز هستند.
وی ادامه داد: روزی که شروع به تربیت دانشجویان رشته روابط عمومی و رسانه کردیم استادان اندکی داشتیم و همراه با تربیت دانشجو، تربیت استاد در این رشته را نیز دنبال کردیم.
رئیس دانشکده خبر گفت:در گذشته نه چندان دور برخی مسئولان استان فارس به خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان یک مهره مزاحم نگاه می کردند اما امروز چنین دیدگاه و نگاهی وجود ندارد.
شاکر به وظایف روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی اشاره و بیان کرد: امروز از روابط عمومی به عنوان یک اتاق شیشه ای نام برده می شود که آینه تمام نمای زیبایی های یک سازمان را جلوه می کند و ارتباطات درون سازمان و برون سازمان را پیوند می دهد.

**تقویت سواد رسانه ای مهمترین وظیفه روابط عمومی ها
وی ادامه داد: مهمترین وظیفه روابط عمومی یک سازمان در عصر امروز تقویت سواد رسانه ای مخاطبان و مردم است، با شرایطی که امروز در شبکه های مجازی مشاهده می کنیم اگر سواد رسانه ای تقویت نشود آسیب ها چند برابر خواهد شد.
9254 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.