به گزارش خبرنگار ایرنا سردار سرتیب دوم احمد علی گودرزی، شنبه در نشست خبری در شیراز افزود: در ارتباط با این مواد 40 قاچاقچی دستگیر و 39 خودرو متعلق به آنها توقیف شد.
وی ادامه داد: از ابتدای سال 97 تاکنون، هشت باند قاچاق مواد مخدر در این استان منهدم و هشت تن و 500 کیلوگرم انواع مخدر از آنها کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 96 بیانگر 50 درصد افزایش است.
این مقام انتظامی بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون در حوزه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر در فارس، 155 خودرو و 22 موتورسیکلت توقیف شده و 2 هزار و 216 نفر نیز شامل حمل کننده، خرده فروش و معتاد دستگیر شده اند.
گودرزی گفت: در چارچوب طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین حمایت از کالای ایرانی، از آغاز سال 97 تا نیمه دوم اردیبهشت ماه جاری، 200 میلیارد ریال کالای قاچاق شامل پوشاک، تلفن همراه، لوازم خانگی، لاستیک خودرو، سیگار و مواد غذایی در این استان کشف و ضبط شده و در پیوند با این محموله های قاچاق 924 نفر دستگیر و 554 دستگاه خودرو حامل این کالاها توقیف شده است.
فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده، 2 نفر که با فریبکاری در زمینه پیش فروش آپارتمان مرتکب 47 فقره کلاهبرداری شده و از افراد فریب خورده 50 میلیارد ریال دریافت کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
گودرزی گفت: افزون بر این پلیس فتا استان فارس، فرد سابقه داری را که در این استان با کپی برداری از اطلاعات کارت های بانکی چندین نفر اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب های آنها کرده بود، شناسایی کردند و این کلاهبردار با همکاری پلیس فتای استان تهران در محل اختفایش دستگیر شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: این فرد کلاهبردار 10 میلیارد ریال از حساب های بانکی مالباختگان برداشت کرده بود.
گودرزی اظهار داشت: در مدت مورد اشاره نیز چهار نفر از اعضای یک باند جاعل دلار در شیراز دستگیر شدند، این جاعلان
در حالی که لباس های گران قیمت به تن داشتند با مراجعه به صرافی ها و بنگاه های معاملات ارزی و استفاده از واژه های انگلیسی اقدام به فروش دلار تقلبی در کنار ارز واقعی در محدوده شیراز می کردند.
او گفت: از این باند جاعل ارز، 47 هزار دلار جعلی و همچنین دستگاه چاپ اسکناس تقلبی کشف شد.
فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: همچنین 2 نفر سارق خودرو که مرتکب 38 فقره سرقت خودرو پراید در محدوده شیراز شده بودند، دستگیر شدند.
گودرزی گفت: این سارقان، پس از باز کردن قطعات خودرو مسروقه آنها را در اطراف شهر رها می کردند و یا در برخی موارد آتش می زدند.
وی بیان کرد: در مدت یاد شده نیز اعضای یک باند که مرتکب 17 فقره سرقت به عنف شده بودند در شیراز دستگیر شدند.
او گفت: سه نفر از اعضای این باند با موتورسیکلت اقدام به ربودن تلفن همراه و کیف شهروندان در محدوده شهر شیراز می کردند که تاکنون 14 نفر از مالباختگان شناسایی شده اند.
فرمانده انتظامی فارس افزود: با توجه به آمارها، از ابتدای سال 97 تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال میزان سرقت در این استان 16 درصد و جرائم خشن 50 درصد کاهش داشته است.

** خودروی تظاهرکنندگان به روزه خواری توقیف می شود
گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: پلیس در ایام این ماه مبارک از شهروندان انتظار دارد که برای ارج نهادن به ارزش های اسلامی، هنجارهای دینی را رعایت کنند.
وی ادامه داد: در صورت نیاز در ایام ماه مبارک رمضان از توان نیروهای دیگر مانند بسیج برای ایجاد محیطی امن کمک خواهیم گرفت.
او بیان کرد: با هماهنگی قضایی، در ایام ماه رمضان با روزه خواران برخورد انتظامی و قضایی صورت خواهد گرفت و با سرنشینان خودروهایی که اقدام به روزه خواری کنند برخورد و خودرو آنها توقیف خواهد شد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.