به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خسروانیان شنبه در نشست پیشگیری از حریق در محل جنگل های چاه بید پاسارگاد افزود: جنگل ها و مراتع امانت الهی در اختیار انسان ها هستند که اجازه نمی دهیم کسی بخواهد تخریب و نابودی آن ها را دنبال کند.
وی با ارایه توضیحاتی در خصوص نحوه استفاده و بهره برداری صحیح از جنگل ها و مراتع گفت: آموزش، اطلاع رسانی، مشارکت تمام دستگاه‌ های مختلف و مردم بهترین راهکار برای پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد خطاب به مرتعداران و جنگل نشینان بومی بیان کرد: هنگام چراندن دام ها ابتدا اصول فنی صحیح رعایت و از تمام قسمت های مراتع و جنگل ها به صورت یکنواخت استفاده شود.
خسروانیان افزود: عشایر و دامداران از روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی خودداری کنند و نکات ایمنی لازم را به چوپانان یا فرزندان خود یادآور شوند.
وی ادامه داد: شماره تلفن 1504 آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص آتش سوزی و یا هرگونه تخریب و تصرف قطع درختان جنگلی در عرصه های ملی است که نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 24 ساعته پاسخگوی مردم هستند.
آتش سوزی در جنگل های پاسارگاد در سال 1396 نسبت به سال 1395 کاهش 100 درصدی داشت به گونه ای که سال گذشته هیچ گونه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان رخ نداد.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در 110 کیلومتری شمال شیراز است.
9254 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.