عبدالرسول احمدی در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه گفتار و رفتار معلمان در سر کلاس بیش از سایر الگوها در شکل گیری شخصیت دانش آموزان تاثیر دارد، افزود: به عنوان مثال جمعی از دانش آموزان امروز در آینده شغلی خود کسوت استادی دانشگاه و یا معلمی را برای خود انتخاب می کنند که نشانه بارز این تفکر و الگوپذیری است. در سایر امور و حرفه ها در آینده شغلی و اجتماعی دانش آموزان نیز شخصیت معلمان بیشتر در یادها می ماند، بنابراین پس از خانواده که بیشترین اثرگذاری را دارد، می توان گفت نقش معلمان کمتر از آن نیست.
وی اضافه کرد: بیش از 15 درصد افراد جامعه ما را در استان فارس دانش آموزان تشکیل می دهند و به منظور حفظ و حراست از این آینده سازان جامعه، لازم است نگاه مبنایی و ساختاری داشته باشیم که همه این موارد در سند تحول بنیادین دیده شده است.
احمدی افزود: براساس این سند حیاتی، وظیفه آموزش و پرورش تنها آموزش صرف نیست، بلکه بیشتر تربیت مدنظر است که آن را در محورهای علم، اخلاق، ایمان و به ویژه تفکر دنبال می کنیم. استاد شهید مرتضی مطهری که این روزها گرامیداشت یاد و نام او در صدر برنامه های هفته معلم است، می گوید «من ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من می آموزد، نه اندیشه ها را»، بنابراین اندیشه های شهید مطهری که برگرفته از احادیث و احکام اسلامی، همراه با ژرف نگری و نگاه امروزی است، باید همواره در جامعه و نزد معلمان و دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به روز و هفته معلم، از تجلیل بیش از 400 معلم در سطح مناطق و نواحی، 180 معلم به عنوان معلم نمونه منطقه و 47 معلم به عنوان معلم نمونه استانی خبر داد و افزود: از این معلمان در آغاز هفته آینده قدردانی می شود.
احمدی در ادامه به معرفی روزهای هفته گرامیداشت مقام معلم پرداخت و گفت: 16 اردیبهشت ماه به نام «معلم و مسئولیت پذیری و هدایت انقلابی» نام گذاری شده که از این فرصت برای تبیین نقش معلم در جامعه و بازگویی مسایل و دستاوردهای فرهنگیان در حوزه های مختلف استفاده خواهیم کرد. در این زمینه برگزاری مسابقات مختلف خاطره نویسی، انشا و اهدای شاخه گل به معلمان نیز انجام می شود.
این مقام تعلیم و تربیت استان اضافه کرد: روز 17 اردیبهشت به نام معلم، مولد سرمایه اجتماعی و 18 اردیبهشت ماه نیز به نام معلم و تکریم سازمانی نام گذاری شده که برنامه هایی متناسب با آن برای معلمان درنظر گرفته ایم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس در پایان گفت: توجه به جایگاه و منزلت معلم یکی از انتظارات مهم فرهنگیان از مسئولان است. از آنجا که نظام تعلیم و تربیت جایگاه فعالیت های انسان محور و تربیت شهروند شایسته است، باید همه نهادها و سازمان ها برای فرهنگ سازی و دستیابی به اهداف خود، با این نهاد همراهی و همفکری کنند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 913436
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.