به گزارش ایرنا، نامگذاری نیمه شعبان روز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) بهانه ای شد تا از نام آوران بی نام و نشانی سخن بگوییم که نه از آنان نامی در رسانه ها منتشر می شود و نه تصویری از آنها در تیتر یک و صفحات داخلی مطبوعات قرار می گیرد، نه در محافل عمومی می توانند از دستاوردهای خود سخن بگویند و حتی اطرافیان آنان از مجاهدت های خاموششان بی اطلاع اند.
این مجاهدان خاموش با تلاش‌های شبانه روزی خواب را از چشمان جاسوسان و تروریست ها ربوده اند و آنها هرگز در خاک جمهوری اسلامی ایران احساس امنیت نمی کنند.
سربازان گمنام امام زمان (عج)، این کارکنان رشید وزارت اطلاعات در سراسر کشور، با رشادت های خود این وزارتخانه را به پایگاه عظیم مبارزه و جهاد تبدیل کرده اند و امروز این وزارتخانه به سکوی آرامش برای جامعه ایران تبدیل شده است.
ایمان به خدا و عشق به وطن مهمترین عامل موفقیت این مجاهدان خاموش در حراست از بخش های مختلف ایران اسلامی است و لبخند و رضایت مردم، شیرین ترین لحظه برای سربازانی است که حافظ اسرار مردم و خنثی کننده توطئه دشمنان نظام هستند.
با نگاهی به عملکرد اداره کل اطلاعات استان فارس در سال 1396می توان بزرگترین دستاورد این نهاد را حفظ و تقویت امنیت و آرامش در تمام شهرستان های استان عنوان کرد، امنیت و آرامشی که برای برقراری آن نامداران بی نشانی از جان گذشتگی کردند.
چشمان تیزبین سربازان گمنام امام زمان (عج) استان فارس در سال 96 از هیچ تحرکی غافل نشد و در خنثی کردن توطئه دشمنان، مبارزه با اشرار و گروه های تروریستی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر، برخورد به موقع با هرگونه فعالیت های ایذایی و اخلالگرایانه و تلاش برای تامین امنیت سرمایه گذاری در استان خوش درخشیدند.
رصد دقیق و اقدام به موقع در برابر تمام رویدادها و تحولات استان را می توان از دیگر دستاوردهای اداره کل اطلاعات استان عنوان کرد که متناسب با آن برنامه ریزی های گسترده ای صورت گرفت.

** وزارت اطلاعات انقلابی بماند و انقلابی حرکت کند
وزارت اطلاعات و کارکنان آن در سراسر کشور از چنان رسالت مهم و سرنوشت سازی برخوردار هستند که رهبر معظم انقلاب این نامداران بی نشان را فرزندان امام (ره) و انقلاب دانستند و بر ضرورت حرکت انقلابی آنان تاکید کردند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز بیست و نهم فروردین 97 در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات، با اشاره به ابعاد گوناگون جنگ اطلاعاتی جبهه وسیع دشمنان با نظام اسلامی، گفتند: یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، نفوذ و تاثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان و تغییر باورهای مردم است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاهها، باید تهاجم نیز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده اندیشی جدا پرهیز شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شکل‌گیری وزارت اطلاعات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزودند: مجموعه اطلاعاتی از ابتدا، سالم و خالص تشکیل شد و تا کنون نیز به همین صورت باقی مانده و امتحان های خوبی پس داده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه آحاد وزارت اطلاعات پدید آمده انقلاب و فرزندان امام (ره) و انقلاب هستند، بیان کردند: بر همین اساس وزارت اطلاعات و همه کارکنان آن باید همواره صد درصد انقلابی بمانند و انقلابی حرکت کنند.
ایشان در ادامه سخنان خود به جنگ بزرگ و پیچیده جبهه مقابل با نظام جمهوری اسلامی اشاره کردند و افزودند: ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن، جبهه وسیع و قدرتمندی از دشمنان است.
حضرت آیت الله خامنه ای، سرویس های جاسوسی طرف مقابل را محور اصلی این رویارویی دانستند و گفتند: دستگاههای اطلاعاتی جبهه مقابل با وجود همه امکانات خود، تا به حال نتوانسته اند هیچ غلط مهمی انجام دهند.
رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند: البته اگر در این جنگ دچار غفلت شویم مغلوب خواهیم شد و اگر دچار ساده اندیشی شویم ضربه خواهیم خورد.
حضرت آیت الله خامنه ای سپس با اشاره به ابعاد این جنگ پیچیده اطلاعاتی، گفتند: در این جنگ، شیوه ها و روش های مختلفی در دستور کار است، از نفوذ و سرقت اطلاعات و تغییر محاسبات تصمیم گیران و تغییر باورهای مردم تا ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی و ایجاد آشفتگی های امنیتی.
ایشان با اشاره به مسایل اخیر در بازار ارز، افزودند: هنگامی که در این مسایل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاههای اطلاعاتی آنها مشهود است.
رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: باید در این جنگ و در مقابل برنامه های جبهه مقابل ایستاد و برای غلبه بر دشمن، علاوه بر دفاع باید برنامه تهاجم نیز داشت به گونه ای که زمین بازی به وسیله دستگاه اطلاعاتی ما تعیین شود.

**سال 96 سالی پُرکار برای اداره کل اطلاعات فارس
مدیرکل اطلاعات استان فارس، همزمان با هفته سربازان گمنام با تبیین عملکرد این اداره کل در سال های گذشته، سال 1396را سالی پُرکار برای مجموعه های دستگاه های امنیتی استان به ویژه اداره کل اطلاعات برشمرد.
وی، نقش آفرینی موثر اداره کل اطلاعات فارس در برگزاری 2 انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا (بیست و نهم اردیبهشت 96) در فضایی توام با آرامش و سلامت کامل و بدون هرگونه چالش امنیتی را از جمله این اقدامات دانست.
وی با اشاره به حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی که روز هفدهم خرداد سال 96 رخ داد، اقدامات گسترده وزارت اطلاعات با همکاری سایر دستگاه های امنیتی در مقابله با گروه های تروریستی – تکفیری فعال داخل و خارج کشور و پیگیری تمامی سرنخ های فعالیت این گروه ها در داخل استان و ضربه به آنها در قالب عملیات های مختلف را تشریح کرد.
مدیرکل اطلاعات استان فارس در همین راستا، با اشاره به تحرکات برخی سرویس های اطلاعاتی بیگانه در پی ریزی و اجرای طرح های خباثت آمیز و حمایت پیدا و پنهان آنها از تلاش برخی گروه های معارض در قالب فعالیت های ایذایی و اخلالگرانه و نیز دخالت در اغتشاشات دی ماه سال 96، گفت: با توفیق الهی، آگاهی و هوشیاری مردم فهیم و فداکار استان فارس و انسجام همه جانبه نهادهای اطلاعاتی – امنیتی با محوریت ریاست شورای تامین استان، همه این توطئه ها و تهدیدات خنثی شد و دشمنان و معاندین نظام همانند گذشته، نتوانستند به هیچ یک از مقاصد خود دست پیدا کنند.
وی، با تبیین سیاست های وزارت اطلاعات در عرصه رسیدگی به مطالبات مردم و تشکیل کمیسیون های مختلف رسیدگی به مشکلات و امورات مردم، نقش اداره کل اطلاعات در اطلاع رسانی و پیگیری های صورت گرفته در این زمینه در استان را مورد تاکید قرار داد.

** امنیت ما مرهون وزارت اطلاعات است
حجت الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز نیز درباره مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: بخش عمده ای از امنیت امروز ما مرهون تلاش های نیروهای اطلاعاتی است که نفس صهیونیست ها را در منطقه گرفتند.
وی افزود: وزارت اطلاعات همچنین در زمینه مبارزه با اشرار و گروه‌های تروریستی درخشیده است.
رضوی اردکانی، به سخنان رهبر معظم انقلاب و امام راحل در باره سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: مرزهای گسترده کشور زیر ذره بین و نگاه و نظارت دقیق نیروهای اطلاعاتی است.
امام جمعه موقت شیراز بیان کرد: وزارت اطلاعات، نیروی قدرتمند و مومن است که شهدای زیادی در مبارزه با اشرار و گروه‌های تروریستی، تقدیم انقلاب کرده است.
رضوی اردکانی اظهار داشت: گروه های زیادی هر سال تلاش می‌کنند بتوانند امنیت کشور را به مخاطره بیندازند اما وزارت اطلاعات به خوبی این گروه ها را شناسایی و با آنان برخورد کرده است و این عملکرد آنها قابل تقدیر است.
دستگاه اطلاعات استان فارس از جمله اولویت های این دستگاه را در سال 96، توسعه امنیت سرمایه گذاران، مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی و فساد سازمان یافته در نهادهای اقتصادی و مقابله با سوداگران ارز و قاچاق کالا عنوان کرده است.
9254 /6118/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.