دکتر موسی صالحی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : برخی نیز معتقدند استفاده از دستبند مسی باعث می شود که کمبود مس در بدن جبران شود،تاکنون هیچ دلیل علمی برای این کار به اثبات نرسیده که چگونه دست بند مسی یون مس را از خود متصاعد می کند و از پوست عبور می دهد و وارد خون می کند. بنا بر این نباید به آنچه در فضای مجازی دراین زمینه منتشر می شود اعتنایی کرد.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: ظرف مسی سفید نشده معمولا در خانه مردم نمی رود و کمتر کسی در ظرف مسی سفید نشده غذا درست می کند، جای سئوال است که چگونه ذرات مس بصورت( یون 2 مثبت ) که در میوه ها و سبزی ها وجود دارند از ظرف مسی سفید نشده بتواند مس مورد نظر بدن را تامین کند؟
صالحی افزود: وقتی ظرف مسی سفید می شود آلیاژی از قلع و نیکل روی آن را می گیرد و غذا در ظرف مسی سفید شده فقط با آلیاژ قلع و نیکل که غیر قابل تجزیه است پخته می شود، قلع و نیکل که ظرف مسی را محافظت می کند با غذا در تماس است. در ظرف مسی سفید شده غذا مطلقا با مس در تماس نیست. چگونه یون مس از زیر لایه سفید کننده خود را به غذای ما می رساند؟
این متخصص رژیم درمانی مردم را به مصرف بیشتر سبزی و میوه ترغیب کرد و گفت:منابع واقعی مس را در میوه ها، سبزی، غلات و حبوبات باید جست و جو کنیم.
وی ادامه داد: تامین مس برای بدن از ظرف مسی به عنوان تامین کننده یون مس توهمی بیش نیست و مردم را گمراه می کند.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.