به گزارش ایرنا ابراهیم گشتاسبی راد، شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته شیراز از نهم تا پانزدهم اردیبهشت برگزار می شود، بیان داشت: برنامه شب های فیروزه ای به مدت هشت شب از یازدهم اردیبهشت ماه در آرامگاه حافظ با حضور جمعی از مسئولان، گردشگران و شهروندان اجرا خواهد شد.
وی افزود: همچنین در روز سیزدهم اردیبهشت، شب شعر شیراز با حضور نماینده سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، شماری از شاعران ملی و استانی در آرامگاه حافظ این شاعر نام آور سده هشتم هجری برپا می شود.
گشتاسبی راد ادامه داد: برگزاری برنامه ای با عنوان 'آوردگاه هنر و معماری' در محله های بافت تاریخی و فرهنگی شیراز از جمله محله ناصرخسرو، لب آب، سنگ سیاه، بیات و سید ذوالفقار با حضور 500 نفر از دانشجویان کشور که قصد شرکت در رقابت های معماری و عکاسی را دارند از دیگر برنامه های هفته شیراز است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: افزون بر برنامه یاد شده، نمایشگاهی از آثار معماران شیراز برگزار و در مدت زمان برپایی هفته شیراز، تعدادی فیلم با موضوع معماری در سینما فرهنگ این شهر نمایش داده خواهد شد و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
گشتاسبی راد گفت: همچنین شهروندان و گردشگران می توانند از نهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه در محوطه ارگ کریمخانی از ویژه برنامه های جشن شیراز که در آن گروه های هنری فاخر به اجرای برنامه می پردازند، بهره گیرند و از نمایشگاه عکس که در این مکان برپا خواهد شد، دیدن کنند.
وی، از شهروندان شیرازی نیز دعوت کرد در هفته بزرگداشت شیراز از ساعت هفت شب در باغ هنر این شهر در جشنواره ای که با عنوان 'شب های شهروندی و پسین اردیبهشت شیراز' برگزار می شود، شرکت کنند.
گشتاسبی راد، از فرهیختگان شیراز نیز به عنوان جزیی از میراث ماندگار این شهر یاد کرد و گفت: با هدف تکریم جایگاه آنها در شانزدهم اردیبهشت نیز برنامه ای به نام 'شبی با فرهیختگان شهر شیراز' برگزار می شود.
وی افزود: تجلیل از برگزیدگان نخستین دوره شیراز شناسی، برپایی دومین پسین بازار شیراز با هدف حمایت از کالای ایرانی، صنایع دستی و هنرهای تجسمی، برگزاری دومین مسابقه هنر اجرای صحنه و نخستین مسابقه نقش شهر در
مرکز شیراز شناسی در پارک بعثت این شهر در زمره برنامه هایی است که برای هفته شیراز پیش بینی شده است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: برگزاری تورهای شیرازگردی با هدف دسترسی آسان شهروندان به اماکن گردشگری و تاریخی این شهر، برپایی دومین نمایشگاه تمبر و محصولات پستی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران، برگزاری نمایشگاه مشاهیر، رونمایی از کتاب های 'در آسمان شیراز' و 'سلام بر دارالسلام' از دیگر برنامه هایی است که برای بزرگداشت هفته شیراز تدارک دیده شده است.
گشتاسبی راد بیان کرد: در حوزه ورزشی نیز، یازدهم اردیبهشت ماه، رقابت های ورزشی بومی محلی ویژه بهبود یافتگان اجتماعی در دهکده سلامی شیراز برگزار می شود و روز سیزدهم همین ماه، ورزشگاه شهید دستغیب شیراز میزبان جشنواره بازی های بومی و محلی خواهد بود.
او گفت: در چهاردهم اردیبهشت نیز به مناسبت یکصد و هفدهمین سال تاسیس شهرداری شیراز، در بلوار شهید چمران این شهر راهپیمایی بزرگ خانوادگی برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: با توجه به اهمیت انجام فعالیت های ورزشی از جمله پیاده روی، برای ارتقای سلامت شهروندان در طول هفته بزرگداشت شیراز، با هدف توسعه فرهنگ پیاده روی، خیابان انوری این شهر تبدیل به پیاده راه خواهد شد و در این مکان نیز افزون بر برگزاری مسابقه های مختلف، غرفه های عرضه صنایع دستی برپا می شود و گروه های موسیقی نیز برنامه اجرا خواهند کرد.
گشتاسبی راد با بیان اینکه برنامه های هفته شیراز تنها محدود به این کلانشهر نمی شود، اظهار کرد: از شانزدهم تا بیست و سوم اردیبهشت ماه نیز جزیره زیبای قشم میزبان نخستین جشنواره فرهنگ و هنر شیراز است.
او گفت: در این جشنواره با برپایی غرفه های فرهنگی، هنری، صنایع دستی، غذاهای شیرازی، آواها و نواهای متعلق به این شهر و برگزاری نمایشگاه عکس، برآنیم که فرهنگ و هنر غنی این خط را بیش از پیش به سایر هموطنان معرفی کنیم.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.