سعید محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نباید انتظار داشت هر جا زباله ای انباشت شده و سازمان ها به وظایف ذاتی خود عمل نکرده اند، محیط زیست باید این زباله ها را جمع کند.
وی اظهار کرد: در همه شهرها، شهرداری ها متولی جمع آوری زباله شهری هستند، در روستاها و بخش ها نیز جمع آوری زباله متولی دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: شهرداری ها از شهروندان عوارض دریافت می کنند که جمع آوری و امحای زباله را هم انجام دهند و باید توجه داشت که این اداره کل در این زمینه وظیفه نظارتی دارد.
محمودی اضافه کرد : برخی تشکل های زیست محیطی و محیط بانان و ماموران محیط زیست گاه به صورت نمادین و برای نشان دادن اهمیت موضوع جمع آوری زباله در این کار مشارکت می کنند اما این به منزله آن نیست که جمع آوری زباله وظیفه محیط زیست است .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس تاکید کرد: مهمتر از جمع آوری زباله این است که اصولا زباله ای در طبیعت نریزیم ، زباله کمتر تولید کنیم ، داشتن زمین پاک تنها به نبودن زباله در طبیعت نیست.
وی اظهار کرد: داشتن زمین پاک به منزله داشتن زمین ایمن است، به منزله آن است که تالاب خشک هم نداشته باشیم و حقابه تالابها هم تامین شود.
بر اساس آمارهای موجود در استان فارس، روزانه 2 هزار و 800 تن زباله تولید می شود که 2 هزار و یکصد تن آن زباله شهری است.
از 102 شهر استان فارس، تنها شیراز دارای سایت بهداشتی دفن زباله است که روزانه یک هزار و 100 تن زباله را پایش و مدیریت می کند و مابقی زباله های فارس در فرایندی غیر استاندارد دفن می شود.
6113/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.