مسعود رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به دستاوردهای سفر روز پنجشنبه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به استان فارس اشاره کرد و افزود: این سفر یک روزه به نشست ها و کارهای اداری اختصاص یافت.
نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: در نخستین برنامه در استانداری فارس، بخش های اداری همچون سازمان بهزیستی، نماینده بانک های زیرمجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان، صندوق کارآفرینی امید، سازمان تامین اجتماعی و کمیته امداد گزارشی از عملکرد و ظرفیت های موجود در استان ارایه کردند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: پس از این نشسست نمایندگان براساس علاقه و تخصص در کارگروه های تخصصی تقسیم و از دستگاه های مختلف بازدید کردند.
رضایی افزود: همچنین نشستی با حضور استاندار و بخش های خصوصی مثل اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و بخش های کشاورزی برگزار شد که بخش خصوصی مشکلات خود را بیان کردند و نمایندگان نیز صحبت هایی داشتند.
وی ادامه داد: تعدادی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز از مناطق حاشیه ای شهر شیراز بازدید و با چالش ها و مشکلات و معضلاتی که در اطراف شهر از جمله سکونت اتباع خارجی وجود دارد آشنایی پیدا کردند.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین در روز جمعه از شرکت لعابیران از شرکت های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی بازدید کردند.
رضایی اظهارکرد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس پس از آن بازدیدی از مجموعه جهانی تخت جمشید و نقش رستم داشتند که جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری موجود در استان فارس مورد توجه آنان قرار گرفت.
وی ادامه داد: نمایندگان در این بازدید از این موضوع افسوس خوردند که به بخش گردشگری فارس با داشتن این همه جاذبه های تاریخی و قدمت چندهزار ساله توجه نشده است و بر این موضوع تاکید کردند که باید از نظر اعتبارات و از نظر ساختارها و تشکیلات به این بخش توجه شود.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: اعضای این کمیسیون همچنین از مجموعه سعدیه، حافظیه، باغ ارم و بازار و حمام وکیل دیدن کردند.
رضایی افزود: به اعتقاد اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به بخش گردشگری استان فارس کوتاهی شده که امیدواریم بتوانیم براساس رسالت نظارتی که مجلس دارد قدم هایی در این زمینه برداریم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک سوم جاذبه های گردشگری در حوزه فارس قرار دارد و ورود مسافران خارجی به استان چشمگیر است اعضای کمیسیون اجتماعی احساس کردند از لحاظ اعتباری کوتاهی شده و باید زمینه قانونی فراهم شود تا درآمد این بخش به طور مستقیم به خودشان برگردد و به خزانه نرود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به استان فارس سفر خوبی بود و دستاوردهای خوبی را در پی داشت.
رضایی بیان کرد: تعدادی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس بازدید کردند که عملکرد این نهاد را تایید و از دید آنان عملکرد این نهاد حمایتی در این استان نسبت به استان های دیگر مورد رضایت بود و نمره خوبی به این مجموعه دادند.
وی ادامه داد: همچنین اعضای این کمیسیون از سازمان بهزیستی استان فارس بازدید و عملکرد این سازمان را تایید کردند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آنچه در مجلس مصوب و به قانون تبدیل می شود ابتدا به صورت طرح یا لایحه در کمیسیون های تخصصی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و پس از تصویب در کمیسیون تخصصی برای بررسی در جلسه علنی مجلس به هیات رئیسه مجلس ارسال می شود.
رضایی ادامه داد: نمایندگان وظیفه قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون دارند بنابراین بر همین مبنا کمیسیون اجتماعی مجلس در کنار وظایف در سایر حوزه ها، در حوزه تخصصی خود بر عملکرد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نظارت دارد که در این زمینه حدود 44 میلیون نفر ارتباط کاری با این کمیسیون و وزارتخانه دارند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر این بحث حقوق و دستمزد و قانونگذاری در امور استخدامی در این کمیسیون پیگیری می شود.
رضایی اظهارکرد: برمبنای همین رسالت، کمیسیون اجتماعی مجلس هر ماه به یکی از استان ها سفر می کند تا به صورت میدانی نظارت خود را عملی کنند و ظرفیت ها، کمبودها، کاستی ها و نقاط ضعف و قوت در استان ها را شناسایی و بر مبنای آن امر قانونگذاری را دنبال کنند.
وی ادامه داد: بر همین اساس حدود 16 نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس یعنی اکثریت این کمیسیون روز پنجشنبه به شیراز سفر کردند که این تعداد حضور در دیگر استان ها سابقه نداشته است، دیگر اعضای کمیسیون نیز قصد سفر به استان را داشتند اما به دلیل همراهی رئیس جمهوری در سفر به استان آذربایجان شرقی که همزمان با این سفر بود، موفق به حضور در شیراز نشدند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای این سفر از قبل نشست هایی با دستگاه های و سازمان های زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان فارس برگزار و برنامه ریزی خوبی برای این سفر انجام شده بود، به گونه ای که رضایت خاطر اعضای این کمیسیون را در پی داشت.
9254 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.