به گزارش ایرنا، مسعود رضایی شامگاه پنجشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی فارس که با حضور اعضای این کمیسیون در شیراز برگزار شد افزود: در صورت بی توجهی به این مهم شاهد تداخل فرهنگی و به دنبال آن بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی خواهیم بود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کلانشهر شیراز با وجود جایگاه فرهنگی و تاریخی که دارد امروز با معضلی به نام حاشیه نشینی دست به گریبان است.
او اظهار کرد: امروز شاهد حضور حدود 300 هزار حاشیه نشین در شیراز هستیم که این اتفاق بروز آسیب های اجتماعی متعددی را به دنبال داشته است.
وی، حضور 17 نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در این استان را رویدادی کم سابقه دانست و ادامه داد: امیدواریم اعضای این کمیسیون با حضور خود در حل مشکلات استان تاثیرگذار باشند.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به فارس را فرصت مناسبی برای این استان دانست و گفت: امیدواریم این سفر به شناسایی و رفع آسیب های اجتماعی استان در حوزه ماموریت این کمیسیون منتهی شود.
محمد امین سازگارنژاد افزود: امیدواریم اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور خود مددکار حل معضلات بزرگ اجتماعی استان فارس باشند.
وی، ضمن ابلاغ سلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مردم استان فارس تصریح کرد: آقای ربیعی در هفته آینده میهمان مردم استان فارس خواهد بود.
عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم خدابنده (استان زنجان) در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امروز در کشور با مشکلات متعددی مواجه هستیم که این مشکلات در کنار انباشت ناکارآمدی ما به عنوان مسئولان، به نارضایتی مردم منتهی خواهد شد.
احمد بیگدلی افزود: ما همواره به مردم وعده حل مشکلات را می دهیم و مردم می پرسند که این وعده ها کی محقق می شود؟
وی ادامه داد: امروز سرشت نظام اداری ما وضعیتی شبیه بیمار سرطانی پیدا کرده است و از این رو، باید در مسیر اصلاح این وضعیت گام برداریم.
بیگدلی، ضمن اشاره به نامگذاری سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: در چنین شرایطی که همه باید به دنبال تحقق این شعار باشیم متاسفانه صدا و سیما خودش با پخش کارتون های غربی تولیدات غربی را تبلیغ می کند.
دیگر عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شهرستان رزن (استان همدان) در مجلس شورای اسلامی، فقر را حاصل عوامل متعدد دانست و گفت: اگر به دنبال رفع فقر در جامعه هستیم ابتدا باید به جای دادن شعار در عمل اقدام کنیم.
حسن لطفی افزود: یکی از عوامل فقر، فساد اداری است، تا زمانی که بروکراسی پیچیده اداری هست نمی توان به ایجاد اشتغال، رفع فقر و حل آسیب های اجتماعی امید داشت.
وی، بهره بانکی بالا، مالیات های بی رویه، قانون پیچیده کار و بی توجهی مسئولان به مسائل اجتماعی را از دیگر عوامل بروز فقر و دیگر آسیب های اجتماعی در جامعه دانست.
شماری از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه به شیراز سفر کردند.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.