به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، روز پنجشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی این استان که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در شیراز برگزار شد، بیان داشت: در بحث مقابله با اعتیاد فقط در شهر شیراز 15 مرکز ترک اعتیاد راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در ایام نوروز امسال بحث جمع آوری معتادان از سطح شهر شیراز و دیگر شهرهای استان در دستور کار قرار گرفت اما این کار فقط به جمع آوری آنها خلاصه نشد و بحث ساماندهی معتادان و کمک به بهبود آنها را نیز در دستور کار قرار دادیم.
استاندار فارس، ضمن ابراز نگرانی از افزایش کشفیات مواد مخدر در این استان افزود: موقعیت جغرافیایی فارس سبب شده که این استان به محل عبور و ترانزیت مواد مخدر و همچنین کالای قاچاق تبدیل شود که با وجود افزایش کشفیات، نگرانی ما بابت آن حجم از مواد مخدری است که در جامعه توزیع می شود.
تبادار، ضمن تاکید بر لزوم مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد (سمن ها) در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی گفت: بدون همکاری و مشارکت مردم و کمک آنها به مدیران استان، اتفاق خاصی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی روی نخواهد داد.
او افزود: فارس استانی دارای تنوع قومی است که این تنوع در حقیقت یک فرصت برای آن محسوب می شود و اصالت موجود در ریشه این قومیت ها نیز باعث کاهش بخشی از آسیب های اجتماعی شده است.
وی گفت: همچنین استان فارس با دارا بودن 300 هزار تبعه غیر مجاز از دیگر کشورها دارای بیشترین تعداد آمار مهاجران غیر مجاز است و بر اساس آمار و گزارش ها، بخش زیادی از مشکلات و معضلات امروز در زمینه اعتیاد و قاچاق متاثر از این موضوع است.
استاندار فارس، امکانات موجود، اقلیم مناسب و آب و هوای مطلوب را از جمله عوامل مهاجرت پذیری شیراز دانست و گفت: این شهر از گذشته کانون مهاجرت بوده است.
وی گفت: خشکسالی سال های اخیر نیز بر سرعت مهاجرت روستاییان که معاش اصلی آنها کشاورزی و دامداری بوده افزوده و زمینه ایجاد حاشیه نشینی را فراهم کرده است.
او افزود: این استان در زمینه مسایل باغبانی، زراعی، دامی و شیلاتی که از مولفه های اصلی آنها وجود آب است در رتبه های اول و دوم کشور قرار دارد اما تداوم خشکسالی ها سبب شده که مهاجرت روستاییان به شهرها شتاب گیرد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواست که ساخت بیمارستان تامین اجتماعی شیراز را دنبال کنند و به هر شکل ممکن و از طریق سرمایه گذاری خارجی یا داخلی آن را در دستور کار قرار دهند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.