به گزارش ایرنا علیرضا عزیزی، روز پنجشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی فارس که با حضور اعضای این کمیسیون در شیراز برگزار شد، افزود: عدم ارایه آمارها و اطلاعات واقعی از جمله ایرادهایی است که وجود دارد و باید مسئولان در زمان ارایه گزارش به این موضوع توجه کنند.
وی ادامه داد: در نشست امروز گزارش داده شد که در استان پنج میلیون نفری فارس بیش از 200 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند در حالی که در استان خراسان شمالی با 800 هزار نفر جمعیت نیز افزون بر200 هزار نفر تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.
او اظهار کرد: وقتی یک استان دچار محرومیت هایی است اما به جای بیان آن محرومیت ها به گونه ای سخن بگوییم و آمار دهیم که گویی همه چیز خوب است و هیچ مشکلی وجود ندارد، نمی توان انتظار داشت که در برنامه ریزی ها به مشکلاتی که در واقعیت وجود دارد لیکن بیان نمی شود، توجه شود.
عزیزی ادامه داد: در مورد استان فارس هم گفته می شود استانی توریستی و گردشگری است و همه چیز عالی و شرایط خوب است و از نظر بیکاری رتبه بیست و ششم کشور را دارد که این یعنی وضعیت اشتغال باید در این استان خوب باشد اما آمار آسیب های اجتماعی موجود در این استان بیانگر چیز دیگری است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یکی از گرفتاری های امروز کشور را سکوت فرهنگی دانست و گفت: وقتی در مقطعی ویروس ایدز وارد کشور شد همه گفتیم باید سکوت کرد و خبری در این زمینه نداد چرا که ایدز فلان و بهمان است.
او افزود: اما امروز به جایی رسیده ایم که در روز جهانی ایدز از استاندار برای به صدا درآوردن زنگ مبارزه با ایدز در مدارس دعوت می شود.
وی ادامه داد: بی شک اگر ما مطالب و آمار را اعلام نکنیم شبکه های اجتماعی آن را ارایه خواهند، بنابراین بهتر است خودمان آمار درست را اعلام کنیم تا بدانند که ما در جریان هستیم و پیگیری می کنیم.
عزیزی، در مورد اقدامات کمیسیون اجتماعی مجلس هم گفت: در این کمیسیون کارهای خوبی انجام شده که از جمله می توان به قانون مدیریت جامع خدمت به ایثارگران که پنج سال به دلیل کمبود بودجه بین شورای نگهبان و مجلس در رفت و آمد بود اشاره کرد که در نهایت در مجلس نهم تصویب شد و در مجلس دهم هم در برنامه ششم آمد و برکات خوبی هم برای ایثارگران داشت.
وی اظهار داشت: در مجلس نهم خیلی فریاد زدیم که باید به آسیب های اجتماعی توجه کنیم زیرا بسیاری از مشکلات ما حل می شود و بعد از یک مدت کوتاه نخستین کسی که صدای ما را شنید رهبر معظم انقلاب و سپس رئیس جمهوری بود و اولین نتیجه آن هم تشکیل جلسه در حضور رهبری بود که در آن نشست روسای قوای سه گانه و متولیان امر نیز حضور داشتند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اولین خروجی آن نشست، تشکیل سازمان اجتماعی کشور به عنوان متولی مشخص در آسیب های اجتماعی بود که امسال برای نخستین بار 300 میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص یافت.
عزیزی، یکی دیگر از اقدامات پیش روی کمیسیون اجتماعی مجلس را قانون مدیریت خدمات کشوری دانست و گفت: همه مردم و فرهنگیان چشم امیدشان به این است که در این قانون ما چه خواهیم کرد.
او افزود: این قانون در ابتدای تصویب بسیار خوب بود ولی هم اینک به یک عامل بی عدالتی تبدیل شده اما در حال حاضر که 50 درصد از اعضای کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اجتماعی این مجلس هم عضویت دارند و تصمیم گیرنده اصلی خواهند بود ما نیز می کوشیم که صدای همه از جمله بازنشستگان را بشنونیم و در زمینه پرداخت ها یک عدالت نسبی ایجاد کنیم.
وی، در باره طرح جامع توسعه و عمران روستایی هم گفت: به علت اهمیتی که روستاییان برای ما دارند امسال از سوی مجلس و دولت و به اذن رهبر معظم انقلاب، یک و نیم میلیون دلار به ایجاد اشتغال در روستاها اختصاص داده شد که تحقق این مهم نیز از سوی کمیسیون اجتماعی پیگیری خواهد شد.
او ادامه داد: در کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین تصمیم بر این شد که در برنامه ششم توسعه مستمری مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی افزایش یابد و به 20 درصد حداقل دستمزد برسد که با تحقق این مهم یک آرامش خوب در بین مددجویان ایجاد شد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، هدف کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از سفر به فارس را قرار گرفتن در جریان مسایل اجتماعی این استان دانست و بیان کرد: بدون تردید این سفر کمک خواهد کرد که از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات فارس در حوزه اجتماعی قرار گیریم.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تخصیص اعتبار به بافت های فرسوده فارس از جمله نتایجی است که این سفر می تواند برای این استان در پی داشته باشد.
وی گفت: در بحث اجرای بیمارستان تامین اجتماعی شیراز هم از نزدیک با شرکت اتریشی که قرار است آن را اجرایی کند صحبت کرده ایم و آنها صد در صد اعلام آمادگی کرده اند و چنانچه سازمان تامین اجتماعی کشور آمادگی داشته باشد این کار انجام خواهد شد.
او اظهار کرد: امیدواریم در این سفر بتوانیم به آسیب های اجتماعی استان فارس در کمیسیون اجتماعی توجه ویژه داشته باشیم و به تعدیل این آسیب ها کمک کنیم.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.