به گزارش ایرنا حسن خسروانیان، روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: این تصمیم در زمره مصوبات جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان پاسارگاد است.
وی افزود: همچنین در این نشست مقرر شد با توجه به آتش سوزی مهیبی که در سال 95 در جنگل های پاسارگاد رخ داد و خسارت های عمده ای که به عرصه جنگل ها و مراتع این شهرستان وارد کرد، نشستی با حضور تعدادی از دامداران و بهره برداران تشکیل و تذکرات لازم برای جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی به آنها داده شود و همچنین مسئولیت حقوقی و کیفری ناشی از این حوادث برای آنان تبیین شود.
خسروانیان، با تاکید بر اینکه اداره منابع طبیعی در برخورد با متخلفان جدی است و در این زمینه با کسی تعارف ندارد، اظهار داشت: براساس قانون هر کس در جنگل ها به صورت عمدی آتش سوزی ایجاد کند، به حبس از سه تا 10 سال محکوم می شود و در صورتی که مامور جنگلبانی مرتکب این تخلف شود به حداکثر مجازات قانونی که برای آن تعیین شده محکوم خواهد شد.
وی ادامه داد: ارایه آموزش های لازم به مرتعداران و بهره برداران این شهرستان از دیگر مصوبات نشست پیشگیری از وقوع جرم بود تا از بروز هرگونه آتش سوزی احتمالی در جنگل و مراتع این شهرستان پیشگیری شود و در این زمینه سال 96 نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.
خسروانیان با اشاره به اینکه این نشست در منطقه سوباتن پاسارگاد برگزار شد، گفت: در این جلسه اعلام شد با توجه به بکر بودن این منطقه به لحاظ پوشش های گیاهی متنوع، اداره منابع طبیعی این شهرستان با همکاری دادستان، به طور جد از تخریب و تصرف اراضی ملی در این مکان جلوگیری کند و در صورت وقوع این تخلف با متخلفان برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.
او گفت: الزامی بودن همکاری ماموران دولتی اعم از لشکری، کشوری و شهرداری ها در زمان وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان از دیگر مصوبات این نشست بود و اینکه نهادهای ذی ربط در مقابل تقاضای ماموران جنگلبانی یا بخشداری، موظفند با تجهیزاتی که در اختیار دارند به مهار آتش کمک کنند.
خسروانیان، پیشتر و در بیستم اسفندماه سال 96 اعلام کرد که 868 هکتار از جنگل های این شهرستان در سال 95 بر اثر آتش سوزی سوخت که از این میزان، 446 هکتار آن با مشارکت مردم، مسئولان و سازمان های مردم نهاد احیا شده است.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله 110کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
9254 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.