به گزارش ایرنا علی بهادر، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه جامعه به همه تخصص های پزشکی به ویژه رشته های مادر نیا زدارد، اظهار داشت: رشته ها مادر مانند داخلی، زنان، جراحی عمومی و اطفال نباید از حضور نخبگان و دانشجویان مستعد بی بهره بماند، باید با اصلاح تعرفه های پزشکی و نظارت بیشتر بر روی انتخاب رشته های تخصصی، دانشجویان را به سمت این رشته ها هدایت کرد.
وی بیان کرد: چرا باید متخصص داخلی سطح درآمدی کمتری نسبت به متخصص رادیولوژی داشته باشد؟ باید با اصلاح تعرفه های پزشکی، دانشجویان نخبه را به سمت رشته های مادر ترغیب کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: این به دور از عدالت اجتماعی است که 2دانشجو در شرایط مساوی تحصیلی به دلیل تعرفه های نامتعارف سطح درآمدی متفاوت و با اختلاف فاحش داشته باشند، از سوی دیگر دانشجویان باید بر اساس علاقه رشته های تخصصی را برگزینند و پول و درآمد، ملاکی برای انتخاب رشته نباشد.
بهادر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع 850 میلیارد تومان بدهی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد و گفت: بیمه سلامت 379 میلیارد تومان و بیمه تامین اجتماعی 354 میلیارد تومان به این دانشگاه بدهکارند.
وی، بدون اشاره به رقم مشخصی گفت: همچنین بیمه کمیته امداد و نیروهای مسلح نیز بدهی هایی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارند.
بهادر افزود: تاخیر در پرداخت این بدهی ها، پرداخت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز را با تاخیر دو چندان مواجه می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به هفته سلامت که از اول اردیبهشت ماه آغاز می شود، اشاره و بیان کرد: در این هفته برنامه های جامعی برای همگانی کردن سلامت در استان فارس و شیراز برگزار خواهد شد.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.