یکی از اقداماتی که حدود 4 سال قبل توسط مدیریت شهری شیراز برای اولین بار در کشور صورت گرفت تشکیل مجمعی تحت عنوان مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز بود تا شیرازی هایی که تا پیش از این در ساخت پروژه های خیریه حوزه های سلامت، مدارس و مساجد در کشور پیشقدم بودند در حوزه های فرهنگی و شهری نیز خود را محک بزنند. مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز در رابطه با برخی فعالیت های این مجمع در گفت و گو با «خبرجنوب» گفت: در طول 4 سال فعالیت، این مجمع تا کنون 19 پروژه با اعتباری افزون بر 21 میلیارد ریال در حوزه های مذهبی، فرهنگی، ورزشی و اشتغالزایی بانوان اجرا کرده است.
سید عبدالرضا دستغیب افزود: اجرای این تعداد پروژه حوزه شهری آن هم در مدت زمان کوتاه فعالیت این مجمع قابل توجه است و امیدواریم طی چند ماه آینده برای ادامه ساخت و تکمیل پروژه درمانگاه خیریه سهل آباد که توسط یک خیر در حال ساخت است و تا مرحله اجرای اسکلت فلزی هم پیش رفته به نتیجه برسیم و خیر سازنده پروژه، آن را به اتمام برساند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های بزرگ ما که طی چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید مسجد الغدیر در بوستان 580 هکتاری دراک است که با 2 میلیارد تومان اعتبار در مراحل نهایی ساخت قرار دارد. در کنار آن نیز در 3 ماه اول امسال مجموعه ورزشگاه چند منظوره مهدی آباد با اعتبار 7/1 میلیارد تومان توسط یکی دیگر از خیرین ساخته می شود.
دستغیب از آغاز ساخت خانه محله منطقه 7 شهرداری شیراز توسط یکی از خیرین طی 3 ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: اما یکی از مواردی که اخیرا به فعالیت های این مجمع افزوده شده اجرای پروژه های خیریه در حوزه مبلمان شهری و فضای سبز است که در این رابطه در روز درختکاری برای اولین بار توسط یک خیر کاشت 570 اصله درخت در پارک مادر انجام شد و امسال نیز قرار است 19 نیمکت توسط یک خیر دیگر در نقاط مختلف شهر نصب شود.
وی اظهار داشت: برای انجام کار خیر در شهر نیاز نیست افراد پولدار باشند بلکه با کمترین هزینه می توانند برای انجام کار خیر اقدام و آن را به نام خودشان ثبت کنند.
دستغیب ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر 300 خیر وقت با ما همکاری دارند که اگر چه از وضعیت مالی خوبی هم برخوردار نبوده و متمول نیستند اما وقت خود را برای کارهای خیر در اختیار می گذارند که تعدادی از آنها در پوشش همیار مهربان پلیس ما را در زمینه رفع مشکلات ترافیکی همراهی می کنند و تعدادی نیز در سراهای فرهنگ مهربانی با ما همکاری دارند.
مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت های ما در طول این مدت راه اندازی 4 سرای فرهنگ مهربانی و جمع آوری کمک های مردمی و توزیع آن ها در میان نیازمندان است که تا کنون با استقبال خوبی از جانب شهروندان مواجه شدیم به گونه ای که تنها در سال گذشته شهروندان شیرازی 120 هزار و 621 عدد البسه، 6311 عدد اسباب بازی، 48777 جلد کتاب، 5702 دستگاه لوازم منزل، 47207 عدد انواع دارو، 6840 بسته لوازم تحریر و 1682 بسته مواد غذایی را به این مراکز تحویل دادند که با هماهنگی خیریه ها در میان نیازمندان توزیع شد.
وی ادامه داد: البته اگرچه در روزهای اول شاهد بودیم برخی از شهروندان لباس های دست دوم و مستعمل خود را به این مراکز تحویل می دادند اما رفته رفته وضعیت بهتر شد و امروز شاهدیم که آن ها لباس های نو و بهترین کالایی را که دارند برای کمک به نیازمندان به ما تحویل می دهند.
دستغیب با اشاره به افزایش کمک های مردمی در ماه پایانی سال قبل گفت: تنها در اسفندماه مردم شیراز 2 دستگاه از لوازم خانگی دست دوم خود را که نیاز نداشتند برای استفاده نیازمندان به ما تحویل دادند و طی همین مدت 15 هزار و 427 دست لباس، 2113 عدد اسباب بازی و 22 هزار خشاب دارو تحویل ما شد که آن هایی که تاریخ گذشته بودند معدوم و مابقی توزیع شد و در همین مدت 1445 جلد کتاب نیز جمع آوری گردید.
مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز افزود: یکی دیگر از فعالیت های جدید ما از سال گذشته ایجاد سراهای یار مهربان در پایانه های اتوبوسرانی درون شهری است که تاکنون در 2 پایانه از 6 پایانه شهر شیراز سرای یار مهربان راه اندازی شده که با اجرای آن امیدواریم بتوانیم قدری سرانه مطالعه کتاب را در شهر افزایش دهیم.
وی گفت: در این سراها شهروندان بدون ارایه هیچ کارت شناسایی یا وجهی کتاب را به امانت برده و بعد از مطالعه باز می گردانند چرا که ما معتقدیم شهروندان ما شهروندانی بسیار امانتدار هستند. دستغیب اظهار داشت: در همین رابطه در اسفندماه 616 جلد کتاب توسط مردم از این سراها به امانت گرفته شد که 95 درصد آن بازگردانده شد، این در حالی است که در همین مدت 768 جلد کتاب از سوی مردم به این سراها اهدا شد و اگر کسی بخواهد کتاب خود را با کتاب های این سراها مبادله کند بدون در نظر گرفتن قیمت یا نوع کتاب این کار انجام می گیرد.
وی ادامه داد: ساخت هر کدام از سراهای یار مهربان حدود 30 میلیون تومان هزینه دارد که در صورت کمک خیرین تا پایان سال کل پایانه های مسافربری درون شهری شیراز به این سراها مجهز می شوند.
دستغیب گفت: در حال حاضر 350 خیر عضو این مجمع هستند که برخی با توجه به تمکن مالی در ساخت پروژه ها ما را یاری می کنند و برخی نیز وقت خود را در اختیار کارهای خیر گذاشته اند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 900001
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.