به گزارش روز جمعه ایرنا، غازی که دستی بر آتش هنر معاصر دارد و در جمع پرفروش‌ترین هنرمندان در عرصه تجسمی ایران به‌شمار می‌رود، با نمایشگاه 'صور خیال' به گالری وصال شیرازی آمده است تا آثار نقاشی و مجسمه را برای مخاطبان به نمایش در‌آورد.
این نمایشگاه یکصد اثر هنر معاصر را دربر می‌گیرد که باتوجه‌به حضور آثار هنرمندان شیرازی، از اهمیت قابل توجهی برای جامعه هنری شیراز برخوردار است.
غازی روز جمعه درباره شیوه انتخاب این آثار به ایرنا گفت: پیش از این نمایشگاهی با همین عنوان و همین هنرمندان در تهران برگزار کرده بودیم و از آنجا که بسیاری از این هنرمندان شیرازی هستند، مصمم شدیم همین نمایشگاه را در شیراز نیز برگزار کنیم؛ از سوی دیگر ارائه چنین آثاری در فضای تجسمی شیراز در چند سال گذشته کمیاب بوده و این موضوع شیراز را به مقصد دوم این آثار بدل کرده است.
این هنرمند پیش از این نمایشگاه 'صور خیال' را با 50 اثر در تهران برگزار کرده بود و این در حالی است که تعداد این آثار در شیراز به دو برابر یعنی صد اثر رسیده است و در مقیاسی بزرگ‌تر برای علاقه‌مندان به نمایش در آمده است.
این هنرمند افزود: از آنجا که این نمایشگاه به دلیل تعدد آثار، جنبه جشنواره‌ای یافته است، منحصر به فرد است و نمایشگاهی مهم در هنر معاصر محسوب می‌شود.
غازی به کوچ هنرمندان هنر معاصر از شیراز به تهران اشاره کرد و در این باره گفت: هنرمندان برجسته هنر معاصر شیرازی در این شهر زندگی نمی‌کنند و به همین دلیل شیراز از جریان غالب هنر معاصر به دور افتاده است؛ همچنین جشنواره‌های گوناگون تجسمی تنها، به‌مثابه نمونه‌های کوچکی از آنچه در تهران برگزار می‌شود، به‌شمار می‌روند. ممکن است با برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی مخاطبان با هنرمندان هنر معاصر بیشتر آشنا شوند؛ ‌اما برای ایجاد جریان هنری همچنان به فعالیت‌های بیشتر هنری نیاز است.
این نقاش و مجسمه‌ساز شیرازی که سال‌هاست به برپایی نمایشگاه در ایران و دیگر کشور‌ها می‌پردازد، از دوری ده ساله از شیراز گفت و اظهار کرد: حدود ده سال است که در شیراز نمایشگاهی برپا نکرده بودم؛ اما با وجود ظرفیت‌های هنری بر آن شدم که آثاری را در این شهر به نمایش در آورم و نمایشگاه صور خیال دومین نمایشگاه، طی دو ماه گذشته در شیراز است.
او در این باره افزود: شیراز هنرمندانی چیره‌دست دارد که در جهان شناخته‌شده هستند و آثارشان مورد توجه است؛ اما همین هنرمندان در شیراز فعالیتی نمی‌کنند که شاید بتوان نقطه ضعف این موضوع را به گالری‌ها معطوف دانست؛ زیرا نظارت کافی برای تعیین سطح آثار ارائه شده در گالری‌ها وجود ندارد و برخی آثار با درجه هنری ضعیف در گالری‌ها به نمایش در می‌آید که فضای هنری را از جریان باکیفیت هنری دور می‌دارد.
غازی بر ضرورت نظارت بر فعالیت گالری‌ها تأکید کرد و گفت: برخی گالری‌ها با جریان هنری پرمخاطب مرکز ارتباطی ندارند که نتیجه‌اش به حاشیه رفتن هنرمندان توانمند است که آن‌ها را به دلیل دیده نشدن آثارشان به مهاجرت به تهران می کشاند و جریان هنری این شهر را راکد و البته پرحاشیه می‌کند و همچنین از ارزش یک گالری برای هنرمندان می‌کاهد و بدین‌ترتیب بسیاری از همین هنرمندان حاضر نیستند آثار خود را در جایی به نمایش درآورند که فاقد ارزش‌سنجی است.
غازی تاکنون در 11نمایشگاه انفرادی و بیش از 70 نمایشگاه گروهی شرکت کرده است. آثار او در بسیاری از نمایشگاه‌ها، حراجی‌های هنری جشنواره‌های مختلف بین‌المللی در ایران، انگلستان، ایتالیا، فرانسه و امریکا به نمایش در آمده است. این هنرمند در سال 1390 و 1391 عنوان پرفروش‌ترین هنرمند سال را از آن خود کرده است.
نمایشگاه صور خیال مجموعه‌ای از آثار خاله کنیز، مصطفی فتوحی، صدف صادقی، نگار بنی‌هاشمی، پریسا جهانشاهی، الهه ذنوبی، نجمه راسخ، مهرانا زارعی، مارال باصری، نکیسا افراسیابی، لادن رودکی، لیلا شکراللهی، ساره رحیمی، سحر کاوه، عسل مرزبان،‌ مریم خورسند، حوریه احمدی، راضیه مصدق، شهرزاد سیفی‌کار، شیرین غازی و شمس‌الدین غازی را در بر می گیرد.
این نمایشگاه تا هفتم اردیبهشت‌ماه در گالری وصال شیرازی برای بازدید علاقه‌مندان برپاست.
7375 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.