به گزارش ایرنا فرج الله رجبی، پنجشنبه در نشست هم اندیشی شورای سیاستگذاری برگزاری چهارمین دوره این کارگاه در شیراز، این رویداد را زمینه ساز همکاری دستگاهها و مجموعه های اجرایی دولتی، خصوصی، نهادها و حوزه های علمی دانست و افزود: شهرداری شیراز هم به عنوان متولی مدیریت شهری می تواند در کنار دیگر مجموعه ها و همچنین معماران و شهرسازان در این حرکت نقش آفرین باشد.
وی، با اشاره به پیشینه‌ معماری و شهرسازی در شیراز اظهار داشت: این شهر و فعالیت ها و رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، هنری و علمی آن باید به گونه ای حمایت و هدایت شود که الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.
رجبی، با اشاره به حادثه سال 96 و تخریب سازه های معماری برتر کارگاه مسابقه قوام الدین در شیراز گفت: امیدواریم امسال با همراهی شهرداری شیراز بتوان از آثار برتر به شکلی مناسب در جذب گردشگر استفاده کرد.
ماموران شهرداری شیراز سال 96 با حضور در محل برگزاری سومین کارگاه مسابقه طراحی و ساخت قوام الدین شیرازی، به بهانه باز کردن فضا برای برگزاری یک برنامه دیگر، اقدام به تخریب آثاری کردند که توسط معماران و مهندسان شرکت کننده در این رویداد طراحی و ساخته شده بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس هم در این نشست گفت: کارگاه مسابقه طراحی و ساخت قوام الدین شیرازی تنها یک مسابقه نیست بلکه از آن به عنوان یک رویداد بزرگ شهری می توان یاد کرد.
غلامرضا نامورچی، با اشاره به تجربه موفق برگزاری سه دوره گذشته این رویداد در شیراز بیان کرد: با برگزاری چنین رویدادهایی می توان نشاط و پویایی را در شهر و بین مردم جاری و ساری کرد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم استفاده از دستاوردهای کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی افزود: پیشنهاد ما در این زمینه این است که شهرداری شیراز سازه ها و نمادهای برتر طراحی و احداث شده توسط شرکت کنندگان در این رویداد را که در آینده به میراث هنری تبدیل خواهند شد حفظ و نگهداری کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، با اشاره به ورود سالانه تعداد قابل توجهی از دانش آموختگان رشته های مختلف مهندسی به جامعه، بیان کرد: همواره بین زمان دانش آموخته شدن و زمان ورود به حرفه‌ مهندسی یک فاصله و خلاء زمانی وجود دارد که این فاصله را می توان با برگزاری چنین رویدادهایی از بین برد.
نامورچی ادامه داد: این سازمان برای پُر کردن این خلاء سالانه اعتبارات زیادی در حوزه آموزش هزینه می کند.
وی، در مورد انعقاد تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان فارس و وزارت راه و شهرسازی برای برگزاری دوره های مهندس کارآموز گفت: برای برگزاری این دوره ها، شیراز در کشور به عنوان پایلوت انتخاب شده و هم اینک مراحل نهایی کار برای برپایی این دوره ها در حال انجام است.
نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: شورا و شهرداری شیراز با توجه به اتخاذ رویکرد انسان محور در پیشبرد برنامه های خود، از چنین برنامه هایی استقبال و حمایت می کنند و بر این باوریم که چنین اقداماتی می تواند زمینه ساز جذب گردشگر باشد.
ابراهیم صبوری افزود: این رویداد را حتی می توان به شکلی ملی و بین المللی هم برگزار کرد تا زمینه ای برای جذب گردشگران بیشتری از نقاط مختلف کشور و سراسر جهان باشد.
وی ادامه داد: شهر شیراز این قابلیت را دارد که هر هفته میزبان یک رویداد شهری خوب و تاثیرگذار باشد و باید کوشید تا با برگزاری رویدادهای مشارکتی در دوره‌ های زمانی مختلف و در طول سال، افزون بر بهره مندی از تاثیرات اجتماعی، شهری و فرهنگی آنها، به رونق اقتصادی شهر نیز کمک شود.
چهارمین دوره‌ کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی قرار است همانند دوره های پیشین در اردیبهشت ماه 97 و در 2 بخش کارگاه آموزشی و مسابقه طراحی و معماری در شیراز برگزار شود.
قوام الدین معمار شیرازی و برادرش غیاث الدین هر 2 از معماران بنام دوره تیموریان بودند. تیموریان از سال 771 تا سال 911 هجری قمری به مدت 140سال حکومت کردند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.