به گزارش ایرنا حمید عرفانیان، پنجشنبه در نشست هم اندیشی شورای سیاستگذاری برگزاری چهارمین دوره کارگاه مسابقه طراحی و ساخت قوام الدین شیرازی در شیراز افزود: اینکه در شهرهایی مانند شیراز، مشهد و تبریز، نهضتی با عنوان تخریب بافت های تاریخی وجود دارد بسیار ناخوشایند است، تخریبی که بدون اندیشیدن به جایگزین انجام می شود.
وی، در مورد برگزاری کارگاه مسابقه طراحی و ساخت قوام الدین شیرازی در شیراز به عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایران گفت: چنین رویدادهایی در جهان در 2 سطح آکادمی و حرفه ای برگزار می شود.
او اظهار کرد: افزون بر این، چنین برنامه ای در فضای عمومی جامعه نیز علاوه بر اینکه تاثیر مطلوبی بر معماری و شهرسازی دارد می تواند خلا مناسبت های تفریحی را هم پُر کند.
شهردار شیراز هم، با اشاره به حمایت این نهاد از برگزاری این مسابقه گفت: امیدواریم این حرکت و حرکت های مشابه آن به یک رویداد تبدیل شده و جریان سازی مناسبی را رقم بزند.
حیدر اسکندرپور افزود: مکتب شیراز در حوزه های مختلف حرف های بسیاری برای گفتن دارد و باید به آنها بیشتر توجه داشت.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت ها و قابلیت های کلانشهر شیراز برای تقویت و رونق اقتصاد گردشگری، بهره گیری بیشتری داشته باشیم.
او اظهار کرد: بدون شک چنین رویدادهایی می تواند پیامدهای مثبتی در بخش های مختلف برای شیراز به دنبال داشته باشد و به رونق اقتصادی شهر کمک کند و در این مسیر می توان از ظرفیت دانشگاه ها نیز استفاده کرد.
وی، بر لزوم حفظ آثار برگزیده کارگاه مسابقه طراحی و ساخت قوام الدین شیرازی نیز تاکید کرد و گفت: پیش بینی فضایی مناسب برای حفظ و نمایش این آثار می تواند یک سیر تاریخی را رقم زده و زمینه ساز جذب گردشگر در سال های آتی شود.
چهارمین دوره‌ کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی قرار است همانند دوره های پیشین در اردیبهشت ماه و در 2 بخش کارگاه آموزشی و مسابقه طراحی و معماری در شیراز برگزار شود.
قوام الدین معمار شیرازی و برادرش غیاث الدین هر 2 از معماران بنام دوره تیموریان بودند. تیموریان از سال 771 تا سال 911 هجری قمری به مدت 140سال حکومت کردند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.