شهردار منطقه 2 شیراز در همین رابطه گفت: بازار بزرگ محصولات پروتئینی شیراز با 50 هزار متر مربع زیربنا هم اکنون در ابتدای خیابان کارگر در حال ساخت است و فاز نخست آن به اتمام رسیده و فاز دوم در حال اجراست.

قاسم اکبری اظهار داشت: این پروژه تا بهمن ماه سال 98 به بهره برداری خواهد رسید و با افتتاح آن شاهد ساماندهی واحدهای تجاری و تغییر و تحولاتی اساسی در این محل خواهیم بود.

وی از اتمام ساخت مرکز عرضه محصولات حوزه برق و الکترونیک در ابتدای خیابان مشیر شرقی خبر داد و گفت: علاوه بر این بازار بزرگ موبایل شیراز نیز در کنار این محل در حال ساخت است که این پروژه نیز 70 درصد پیشرفت دارد همچنین مقرر شد تا پروژه تجاری بخش خصوصی که در کنار این 2 پروژه در حال ساخت است نیز حداقل نسبت به تکمیل بدنه سازی به منظور زیباسازی محل تا 3 ماه آینده اقدام کند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه های ما پروژه تعریض خیابان مشیر شرقی از خیابان 25 متری به 45 متری در حد فاصل دروازه کازرون تا چهار راه وصال به طول 700 متر است که هم اکنون آسفالت آن نیز انجام شده و در آینده نیز با تملک املاک مسیر این پروژه به چهار راه گمرک اتصال می یابد.

اکبری ادامه داد: همچنین در کنار این معبر عریض ترین پیاده رو شیراز به عرض 10 متر هم اکنون در حال ساخت است که علاوه بر محل عبور عابرین پیاده دارای یک مسیر دوچرخه سواری است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: یکی از پروژه هایی که سال گذشته در سطح منطقه انجام شد سنگفرش خیابان انوری و کوچه ادیان است که امسال نیز طرح سنگفرش خیابان خیام و کوچه لشکری را در دستور کار داریم.

اکبری اضافه کرد: با توجه به اهمیت انسان محوری در شهر یکی از مواردی که ما در سطح این منطقه دنبال می کنیم اجرای پیاده راه هاست که یکی از پروژه هایی که در همین زمینه امسال در منطقه اجرایی می شود تبدیل کوچه ادیان به پیاده راه است که البته این پروژه نیازمند تصویب شورای حمل و نقل و ترافیک استان است و پیش از انجام این کار تمامی جوانب از جمله جلوگیری از لطمه های اقتصادی ساکنان آن را مدنظر قرار می دهیم.

شهردار منطقه 2 شیراز گفت: یکی دیگر از پروژه های در حال ساخت ما که امسال به بهره برداری می رسد پارک 3 هکتاری قلعه شاهزاده بیگم است که تا پایان سال به بهره برداری می رسد و شامل زمین فوتبال، رینگ دوچرخه سواری،‌ محل بازی کودکان و فضای سبز است.

اکبری افزود: سال گذشته نیز اقدامات خوبی در سطح منطقه صورت گرفت که از جمله این موارد می توان به افتتاح پارک 5 هکتاری بولوار رحمت و پارک 3/1 هکتاری وصال در خیابان انقلاب اشاره کرد که با استقبال شهروندان رو به رو شد.

وی ادامه داد: بهسازی بولوار مدرس که سال ها شاهد اجرای پروژه ساخت خط یک مترو در آن بودیم و رفع مشکلات و تخریب های صورت گرفته در این معبر از اقدامات دیگر ما بود.

اکبری در خصوص ساخت پارک زیرین پل کابلی ولی عصر (عج) که قرار بود باغ موزه دفاع مقدس در این محل اجرا شود نیز گفت: در حال حاضر اسامی شهدای شهر شیراز بر روی وزنه های تعادلی پل کابلی حک شده و پارک ولی عصر (عج) احیا شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 898818
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.