به گزارش ایرنا، محمد مهدی قاسمی، چهارشنبه در شورای کشاورزی فارس در شیراز افزود: با توجه به مشاهده برخی تخلف ها در جریان خرید و نگهداری گندم در برخی مراکز، امسال نظارت جدی تری بر عملکرد این مراکز خواهیم داشت.
وی ادامه داد: مراکز خرید گندم موظفند که استانداردهای لازم را رعایت کنند و علاوه بر مجهز شدن به دوربین های مداربسته، این امکان را نیز داشته باشند که بتوانند گندم خریداری شده را حداقل 2 ماه در شرایط مناسب نگهداری کنند.
او افزود: همچنین به منظور فراهم کردن شرایط برای خرید گندم از خود کشاورزان و حذف واسطه ها، امسال خرید گندم با ثبت مشخصات کامل کشاورز و میزان گندم برداشتی انجام خواهد شد.
وی، با اشاره به کشت گندم در سطح 228 هزار هکتار از اراضی این استان در سال زراعی 96 افزود: از این میزان 224 هزار هکتار به کشت آبی و 64 هزار هکتار به کشت دیم اختصاص یافته است.
قاسمی گفت: پیش بینی می شود که امسال بیش از یک میلیون و 100 هزار تن گندم از مزارع فارس برداشت شود که بخش عمده آن حاصل کشت آبی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، میزان کلزای قابل برداشت از حدود 17 هزار هکتار از اراضی این استان را نیز 35 هزار تن برآورد کرد.
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.