به گزارش ایرنا، این ژیمناست،چهارشنبه پستی را در فضای مجازی(اینستاگرام) با ایرنا فارس برچسب زده و به اشتراک گذاشته بود که عکس نوشت این پست حکایت از عدم وجود یک خرک حلقه استاندارد برای تمرین در شهر شیراز داشت که این ورزشکار افتخارآفرین در عرصه های بین المللی و دیگر ژیمناستیک کاران استان فارس بتوانند با آن تمرین و خود را برای مسابقات آماده کنند.
کیخا در چند سال گذشته موفقیت های جهانی بسیاری برای ایران و استان فارس کسب کرده که از جمله این موفقیت ها ثبت چهار حرکت جدید در فدراسیون جهانی ژیمناستیک به نام خود است.
سعیدرضا کیخا چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ورزش حرفه ای ژیمناستیک نیاز به یکسری تجهیزات استاندارد و به روز دارد.
وی که از پنج سالگی به ورزش ژیمناستیک روی آورده در ادامه افزود: حضور من در مسابقات خارج از کشور بعد از ثبت چهار حرکت در فدارسیون جهانی ژیمناستیک متفاوت از گذشته است و رقبای خارجی تصور می کنند که من با کسب این افتخارات با بهترین و به روزترین تجهیزات ورزشی دنیا تمرین می کنیم در صورتی که اینگونه نیست.
وی ادامه داد: خرک حلقه اصلی ترین و تخصصی ترین وسیله مورد نیاز من و ژیمناستیک کاران دیگر برای تمرین کردن است که در شیراز وجود ندارد.
او اضافه کرد: تولید خرک حلقه استاندارد که مورد تائید فدراسیون جهانی است و در مسابقات بین المللی نیز تنها از این خرک ها استفاده می شود در اختیار چند شرکت خارجی است.
کیخا در ادامه گفت: ورزشکاران حرفه ای اغلب کشورهای دنیا حداقل دو الی سه عدد از این نوع خرک حلقه را برای تمرین کردن در اختیار دارند در صورتی که حتی یک عدد از این نوع خرک در شیراز برای تمرین کردن وجود ندارد که بتوانیم برای آمادگی بهتر برای مسابقات از آن استفاده کنیم.
او عدم وجود خرک را اصلی ترین مشکل سالن تمرین ژیمناستیک شیراز دانست و گفت: هزینه خرید و انتقال یک خرک حلقه استاندارد تا شهر شیراز حدود 30 الی 40 میلیون تومان است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا از این نوع خرک در شهرهای دیگر ایران و مرکز کشور وجود دارد یا خیر، افزود: تجهیزات ورزش ژیمناستیک تاریخ انقضا دارد و در حال حاضر وسایل تمرینی محل تمرین تیم ملی ژیمناستیک در تهران نیز به روز و استاندارد نیست چون از حدود 12 سال گذشته تغییر نکرده و به روز و استاندارد سازی نشده است.
وی ادامه داد: تفاوت تمرین با خرک حلقه استاندارد و غیر استاندارد بسیار زیاد است و وجود حداقل یک خرک در سالن تمرین شیراز ضروری است.
کیخا محل تمرین ژیمناستیک شهر شیراز را سالن استاد ادهمی عنوان کرد و گفت: این سالن که بسیار فرسوده شده بود سال گذشته به همت مدیرکل ورزش و جوانان فارس بازسازی شد و در حال حاضر وضعیت ساختمان این مجموعه خوب است.
او اضافه کرد:متاسفانه تجهیزات و وسایل مورد نیاز ورزشی این مجموعه بسیار فرسوده و غیر استاندارد و برای تمرین ورزشکاران و خصوصا اعضای تیم ملی بسیار نامناسب است.
عضو تیم ملی ژیمناستیک ایران افزود: سالن ژیمناستیک شیراز سکوی ویژه تماشاچیان بصورت استاندارد و متناسب با جمعیت ندارد و نیاز است که مسئولان و تمام ورزش دوستان این خطه کمک کنند که یک آکادمی ژیمناستیک حرفه ای در این شیراز احداث شود.
وی اظهار کرد: استعدادهای برتری در حوزه ژیمناستیک در استان فارس وجود دارد که لازم است در فضایی حرفه ای آموزش ببینند و در آینده برای کشور افتخارآفرینی کنند.
کیخا بیان کرد: تا چند ماه آینده مسابقات جهانی به میزبانی کشور ترکیه و بازی های آسیایی جاکارتا در پیش است که امیدوارم تجهیزات سالن شیراز به روز و استاندارد شود که بتوانم بهتر در این مسابقات حاضر شوم و برای کشور و استانم افتخارآفرینی کنم.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.