به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا دکتر محمد رحمانیان در این جلسه که سه شنبه برگزار شد گفت: شعار هفته سلامت پوشش همگانی سلامت برای همه، در همه جا است و باید تلاش کرد سلامت همگانی جامعه در طول سال انجام شود و مختص به یک هفته نباشد.
وی با ابراز نگرانی از بی ‌تحرکی 60 درصد از جامعه گفت: اشتغال و ورزش از موضوعاتی است که به سلامت جامعه کمک می‌کند.
رحمانیان ادامه داد: 60 درصد مراجعه‌ کنندگان به مرکز جامع سرطان جهرم از اطراف این شهرستان هستند و نقش خیرین در توسعه خدمات سلامت انکارناپذیر است و جای تقدیر دارد.
دکتر مجید ارجمند، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه گفت: کشورمان نسبت به اکثر کشورهای دنیا در پوشش سلامت همگانی پیشرو است و اجرای طرح شبکه‌های بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف کشور عامل مهمی در تحقق این موضوع بوده است.
وی افزود: در شهرستان جهرم برای عدالت سلامت 6٧ خانه‌ی بهداشت و 110 بهورز فعالیت می‌کنند که این افراد، خدمات درمانی و پیشگیری از بیماری، به دورترین نقاط شهرستان ارائه می‌کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره برخی از برنامه‌های هفته سلامت در جهرم عنوان کرد: برگزاری مراسم پیاده‌روری، ورزش همگانی، معرفی دستاوردهای برنامه‌های طرح تحول سلامت در قالب‌های متنوع، افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی، برگزاری مسابقات هنری و آموزشی، ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از جمله این برنامه‌ها است.
دکتر هادی مصلی‌ نژاد، مدیر توسعه‌ شبکه و ارتقای سلامت این دانشگاه نیز در این جلسه گفت: می کوشیم خدمات بهداشتی را در دورترین و محروم ‌ترین نقاط شهرستان ارائه کنیم.
هفته سلامت از اول اردیبهشت آغاز می شود.
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
7375
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.