مهندس فرج الله نصیری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : عمده این کمک ها در قالب حساب 100 امام در اختیار 2 هزار و 607 نفر از خانواده های بی بضاعت و نیازمند قرار گرفته تا واحد های مسکونی نیمه تمام خود را به پایان برسانند.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس با گرامیداشت 21 فروردین سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسکن و همچنین گرامیداشت سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل و افتتاح حساب 100 گفت : در سیل سال 95 بیش از 5700 واحد مسکن روستایی و بیش از 1700 واحد مسکن در بافت فرسوده شهری استان فارس آسیب دید.
وی افزود: برای کل این واحدها تسهیلات و کمک بلاعوض تامین شده است و 2هزار و 11 واحد اکنون به مرحله احداث سقف رسیده و به اتمام کار نزدیک شده است.
نصیری با بیان اینکه در حوزه بازسازی و مسکن روستایی سالانه 15 هزار واحد مسکن روستایی بازسازی و نوسازی می‌شود، اظهار داشت: تسهیلات این طرح با ضمانت زنجیره‌ای به روستاییان ارائه می‌شود.
وی با اشاره به ساخت مسکن برای 197 خانوار روستایی دارای بیش از 2 معلول در استان فارس و پیشرفت فیزیکی 89 درصدی این واحدها گفت: حدود 70 درصد خانوارها نیز در واحدهای مسکونی که ساخته شده ساکن هستند و امسال نیز باید برای 181 خانوار دارای معلول خانه ساخته شود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به ایمن سازی 225 هزار واحد مسکونی در استان افزود: 54 درصد از واحد های مسکونی فارس ایمن سازی و مقاوم سازی شده است ، مابقی واحد های غیر ایمن نیز امسال مقاوم سازی خواهد شد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.