مهندس مصطفی هاشمی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این روستاها در 20 بخش و در مناطق مختلف استان فارس قرار دارند ، بررسی اثرات فرونشست و تاثیر بر اقتصاد روستاها در این مناطق نیاز به مطالعات گسترده اجتماعی و اقتصادی دارد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه جابه جایی این روستاها یکی از گزینه ها برای افزایش ایمنی مردم و ساکنان این مناطق است اضافه کرد: در عین حال جابه جایی کار چندان آسانی نیست، مردم این مناطق سالها در روستاهایشان زندگی کرده اند ، اراضی کشاورزی نزدیکی روستاها منبع اصلی درآمد مردم است و جابه جایی این روستاها نیاز به بررسی همه جانبه دارد.
هاشمی اضافه کرد : بنیاد مسکن وظیفه شناسایی زمین مناسب برای جابه جایی این روستاها را دارد اما سازمان های خدمات رسان دیگر مانند آب و برق و مخابرات و راه و شهرسازی نیز وظایفی دارند ، روستاهایی که در مناطق جدید ایجاد می شود نیاز به ایجاد فضای مناسبی آموزشی و مذهبی دارد و همه دستگاه ها دراین زمینه باید مشارکت کنند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس با اشاره به اینکه طرح های مطالعاتی اولیه برای جابه جایی روستای کوه سفید داراب به اتمام رسیده است گفت: این طرح اکنون در مرحله نقشه برداری است و پیش بینی می شود تا 6 ماه آینده جابه جایی این روستا به مکان جدید انجام گیرد.
به گفته مهندس هاشمی برای انجام مطالعات دقیق زمین شناسی در زمینه شناسایی مکان های جدید روستاها هر روستا حداقل نیازمند تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دارد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس همچنین گفت:هفت طرح روستای هدف گردشگری برای روستاهای نوایگان و لایزنگان داراب، برایجان جهرم، دهمورد و خواجه جمالی نی ‌ریز، چنار آباده و کندازی مرودشت مصوب شده است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.