سرهنگ حبیب الله رجبلی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بیشترین کلاهبرداری انجام شده در فارس در حوزه فضای مجازی که منجر به تشکیل پرونده قضایی شده متعلق به جرم فیشینگ(درگاه های جعلی اینترنتی) است.
رجبلی بیان کرد: برداشت از حساب های بانکی مردم ،تهدید ، مزاحمت، انتشار تصاویر خانوادگی و هتک حیثت به ترتیب بیشترین جرائم انجام شده در حوزه فضای مجازی استان فارس در سال 96 بوده است.
وی اظهار کرد: شهروندان استان فارس باید در انجام تراکنش های بانکی از طریق اینترنت نکات امنیتی را به دقت رعایت کنند.
رئیس پلیس فتای استان فارس از جمله نکات امنیتی که شهروندان باید در انجام خرید اینترنتی رعایت کنند را برشمرد و گفت: شروع آدرس سامانه های اینترنتی با https و همچنین انتهای آدرس نیز نماد قفل زرد رنگ داشته باشد.
وی افزود: کد امنیتی که در انتهای صفحه خرید اینترنتی قرار دارد باید با هر بار کلیک کردن بر روی علامت کناری آن تغییر کند و همچنین کاربران می توانند آدرس مورد نظر خود را بصورت دستی و دقیق وارد کنند تا از جعلی نبودن سامانه مورد نظر اطمینان حاصل کنند.
رجبلی گفت: در سال گذشته حدود 50 درصد رشد جرائم فضای مجازی و 78 درصد نیز کشفیات نسبت به سال قبل از آن داشته ایم.
وی که از دادن آمار پرونده های قضایی در حوزه فضای مجازی فارس به دلیل برخی دلایل خودداری کرد در ادامه گفت: استان فارس در سطح کشور به لحاظ تشکیل پرونده های قضایی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.