به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در راستای همکاری های دوجانبه و به منظور معرفی نقش ایران در تاسیس سازمان ملل متحد، نمایشگاه مشترک عکس و اسناد تاریخی همکاری این سازمان با ایران را برگزار می کنند.
در این نمایشگاه که با حضور معاون مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران و مسئولان استان فارس در نگارخانه تاروپود مرکز اسناد و کتابخانه ملی در شیراز گشایش می یابد، 35 عکس تاریخی که گویای حضور ایران در جامعه ملل و نقش کلیدی آن در تاسیس سازمان ملل متحد است به نمایش در می آید.
مجموعه عکس ها و اسنادی که برای این نمایشگاه انتخاب شده مربوط به آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران است.
در این نمایشگاه، حضور شخصیت‌های برجسته ایرانی هنگام تأسیس این سازمان جهانی، سفر هفت دبیرکل‌ سازمان ملل متحد به ایران و گزیده‌ای از طرح‌های به اجرا درآمده این سازمان در ایران به نمایش گذاشته می شود.
این نمایشگاه که در نگارخانه تاروپود واقع در شیراز، چهار راه حافظیه برپا می شود، تا شامگاه چهارشنبه 29 فروردین ماه جاری پذیرای عموم بازدیدکنندگان است. مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس، شورای اسلامی و شهرداری شیراز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برپایی این نمایشگاه همکاری می کنند.
با پیگیری های خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس، شیراز نخستین میزبان این نمایشگاه مشترک در کشور است.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.