کمال علوی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت:جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با توجه به مضامین ارزشی آن روحیه‌ای جوان و بانشاط به جامعه تزریق می‌کند.
وی گفت: تاکنون 6 شهرستان با 15 اثر در این جشنواره شرکت کرده‌اند که هفت اثر از بانوان و مابقی از آقایان به این جشنواره راه یافته است.
علوی عنوان کرد: 15 مسجد برای اجرای این جشنواره انتخاب شده و تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند زیرا اعتقاد بر این است که فرهنگ و هنر نمایش می‌تواند بر افکار عمومی تأثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه این تئاترها درباره اخلاق خانواده، آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی، عفاف و حجاب، انتظار و مهدویت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، بیان داشت: موضوعات یادشده برای تأثیرگذاری بر آسیب‌های اجتماعی برگزیده شده است.
فرماندار فیروزآباد بیان داشت: گاه ‌شهروندان مهارت‌های زندگی، حتی مهارت ساده‌ای مثل نه گفتن را آموزش ندیده‌اند و این موضوع سرمنشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است بنابراین این مسائل باید در حوزه‌های فرهنگی و مساجد آموزش داده شود و برپایی جشنواره‌هایی نظیر جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد می‌تواند در افزایش این مهارت‌ها مؤثر باشد.
نخستین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد 20 فروردین همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب استان فارس در شهرستان فیروز آباد آغاز شده است و در 23 فروردین ماه با معرفی گروه‌های برتر به پایان می‌رسد.
شهرستان فیروزآباد در حدود 90 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.