مسعود رضایی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعار حمایت از کالای ایرانی که توسط رهبر معظم انقلاب برای سال 1397 برگزیده شد یک شعار ریشه دار و مورد تایید است.
وی ادامه داد: هر کشور بخواهد استوار بایستد باید به کالای داخلی توجه کند و برای حمایت و تقویت آن گام بردارد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی می خواهیم کالای داخلی مورد توجه مردم قرار گیرد باید به کیفیت، در دسترس بودن و ارزش آن توجه ویژه داشته باشیم.
رضایی به دلایل استقبال نشدن از کالای ایرانی توسط مردم اشاره کرد و گفت: اگر در کشور کالاهای خوب و مرغوبی وجود دارد با توجه به شرایط اقتصادی مردم و مقایسه آن با کالای مشابه خارجی، قیمت آن گران است و همین موضوع باعث می شود مردم به کالاهای وارداتی بیشتر توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: دلیل دیگر برای استقبال نشدن از کالای ایرانی بحث کیفیت آن است، به عنوان مثال وقتنی می بینیم خودروهای داخلی کیفیت آنچنانی در مقابل خودروهای خارجی ندارند و متاسفانه سال به سال از کیفیت آن کم می شود کسی سراغ خودرو داخلی نمی آید.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید به سوی ارزان تمام شدن کالا و بالا بردن کیفیت کالا حرکت کنیم که در این زمینه دولت و حاکمیت باید زیرساخت ها را برای تولیدکنندگان فراهم کنند.
رضایی افزود: باید بازار رقابتی در کشور ایجاد کنیم تا تولیدکنندگان در برابر عدم مراجعه و عدم تمایل مشتری ها در مقایسه با کالای مشابه خارجی به سوی رقابت بروند و در جهت بهبود کیفیت حرکت کنند.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی سال 1397 را سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری کردند.
9254 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.